سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




90/8/28
9:21 عصر

افت گوگل پلاس ادامه دارد

بدست سروش در دسته گوگل، google plus، گوگل پلاس، google، خبار آی تی

افت گوگل پلاس ادامه دارد




آمار ارجاع بازدید گوگل پلاس همچنان رو به کاهش است. با گذشت نزدیک به شش ماه از شبکه اجتماعی جدید گوگل برخلاف توسط برخی از کاربران گوگل+ هنوز نتوانسته است به عنوان رقیبی سرسخت برای فیس بوک معرفی شود.

بر اساس جدیدترین آمار netmarketshare در ماه سپتامبر نیز محبوبیت و مراجعه به شبکه اجتماعی گوگل پلاس به طرز محسوسی با کاهش روبه رو شد.

این در حالی است که گوگل پلاس طی یکی دو ماه اخیر با مسدود کردن انتقاد آ‌میز برخی شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل ریدر و گوگل باز در اندیشه تقویت گوگل پلاس بوده است.

بر اساس گزارش netmarketshare گوگل پلاس 0?00127 درصداز کل آمار ارجاع بازدید را به خود اختصاص د اده در حالی که این آمار در ماه آگوست امسال 0?00239 درصد بوده است.


منبع:آی تی ایران


90/8/27
1:7 عصر

ادرس [Url] و سئو

بدست سروش در دسته گوگل، google، سئو، مقالات سئو، سئو و تاثیرات آن

ادرس [Url] و سئو

 

ادرس و تاثیر ان بر سئو.در این مقاله در مورد تاثیر ادرس و دامنه در سئو توضیح میدهیم.

 

ادرس و یا Url ایجاد شد تا جایگزین ای پی شود. اما ادرس ها باید دارای شرایطی باشند تا اول ثبت شوند و دوما از نظر سئو نیز بهترین باشند. این موارد عبارت اند از :

.1 ادرس نباید از 2,048 حرف بیشتر باشه.

.2 بهترین ادرس ادرسی میباشد که در ان از کاراکترهای عجیب و غریب استفاده نشده باشد و اگر بنا به دلایلی مجبور به استفاده شدید باید حداکثر 2 کاراکتر باشد.

.3 ادرسی بهینه میباشد که بیان گر بخشی از سایت و موضوعات ان باشد به طور مثال سایت ما در مورد سئو و اموزش بهینه سازی سیستم های مدیریت محتوا میباشد پس در ادرس سایت ما باشد از سئو SEO  نام برده شود.

.4 به هیچ وجه از ادرس های فارسی استفاده نکنید این ادرس ها هنوز توسط مرورگر ها قابل شناسایی نمیباشند و به نظر نمیرسد جزو برنامه های شرکت ها هم باشد برای ایجاد این امکان پس اگر دامنه ی فارسی دارید باید قید خیلی از بازدید کننده ها و مخصوصا سئو را بزنید.

اما چگونه بفهمیم ادرس سایت ما سئو است؟ اگر ادرس سایت سئو بود چگونه بفهمیم Url متن ها سئو میباشد؟

برای بررسی بهتر و دقیق تر ما به بررسی 3 سایت به طور همزمان میپردازیم.

1?سایت آسان دانلود

2?انجمن سایت اشیانه

3?سایت سئوموز فارسی


سایت اول جزو 3 سایت بزرگ دانلود در ایران میباشد ادرس کلی را اگر مورد بررسی قرار دهیم متوجه میشویم نام دانلود در ان ذکر شده است که این نکته ی مثبتی میباشد و خود این نام میتواند باعث شود در نتایج بالاتر قرار بگیرد. موردی که در قدم بعد مورد بررسی قرار میدهیم. این یک نمونه از پست های این سایت میباشد:

http://www.asandownload.com/archives/os/windows/download_new_crack_windows_7/

نکاتی مثبتی که در این ادرس و یا Url وجود دارد مواردی هستند همچون:

1?از انجا که پست در مورد ویندوز 7 میباشد در ادرس هم این موضوع ذکر شده است.

2?یک  بخش قبل تر ذکر شده است که این پست مربوط به بخش ویندوز میباشد و این خود خیلی موثر میباشد.

اما نکته ی منفی که میشود در مورد این ادرس متذکر شده این میباشد که در اول ادرس ذکر شده است Archive این بخش باعث شده ادرس طولانی تر شود و چون روبات های جستوجوگر به ارشیو ها به صورت دیگری برخورد میکنند که با ایندکس کردن صفحات معمولی متفاوت است میتواند این بخش تاثیر بدی بر روی سئو سایت بگذارد اما این تاثیر بسیار کم بوده پس میشود نتیجه گیری کرد که این ادرس از نظر سئو بسیار عالی میباشد.

سایت دوم مرجع امنیت در ایران میباشد این سایت بزرگترین سایت هک و امنیت در ایران میباشد پس انتظار بسیار زیادی از این سایت میرود. اما نکات منفی در ادرس ها این سایت وجود دارد. نام آشیانه بسیار زیبا میباشد اما در جستوجو نمیتواند باعث شود برای این سایت بازدید اورده شود زیرا یکی از فاکتورهای رده بندی نتایج نام دامنه میباشد. بخث مورد نظر ما انجمن اشیانه میباشد این یک نمونه از ادرس  یک پست در انجمن اشیانه میباشد:

http://ashiyane.org/forums/showthread.php?t=13217

یکی از نکات مهم در هر ادرس این میباشد که ادرس باید بازگوننده ی محتوا باشد.این فاکتور بسیار مهم میباشد با نگاهی به این ادرس یک بازدید کننده متوجه هیچ نکته ای نمیشود و درنمیابد که ایا این ادرس یک مطلب اموزشی است یا یک خبر؟ این بدترین نوع ادرس برای یک انجمن و یا حتی یک سایت میتواند باشد که بسیار هم رایج میباشد دلیل استفاده ی بسیاری از مدیران وب سایت ها از این ادرس این میباشد کوتاه میباشند کوتاه بودن فاکتور بسیار مهمی میباشد اما نشان دادن مجتوا دارای اولیت بیشتری میباشد.

سایت سوم سایت http://www.seomoz.irمیباشد در مورد انتخاب نوع ادرس ها ما بسیار تحقیق کردیم و تصمیم به انتخاب این نوع ادرس کردیم در این ادرس نکات مثبتی بسیاری وجود دارد اما نکات منفی هم وجود دارد. این یک نمونه از ادرس در سایت سئوموز میباشد:

http://www.seomoz.ir/بهینه-سازی-وردپرس.html

در این ادرس نکاتی زیر ذکر شده است:

1?مطلب درمورد بهینه سازی وردپرس میباشد.

2?ادرس Html میباشد و این باعث میشود روبات ها بهتر Crawl کنند

3? زمانی که کاربری لغت بهینه سازی وردپرس را جستوجو میکند چون در ادرس از این کلمه استفاده شده است ما یک گام از همکاران خود جلو هستیم.

نکته منفی در مورد این ادرس این میباشد که اگر نام مطلب انتخابی شما طولانی باشد در صورت کپی کردن برای کسی کلمات به صورت کاراکترهای عجیب در میایند. که این هم قابل حل شدن میباشد.

در پایان چند نکته ی مهم :

1?حتما در ادرس خود به محتوا اشاره کنید.

2?ادرسی که در محتوا تکرار شده باشد بسیار خوب و مفید میباشد.

3?سعی کنید اگر از ادرس های فارسی استفاده میکنید برای تعداد کاراکترها محدودیت قرار دهید برای کاراکترهای فارسی بهتر مقدار 70 کاراکتر میباشد.در صورت بیشتر شدن عنوان به درستی در نتایج نمایش داده نمیشود.

4?در صورتی که از ادرس های انگلیسی استفاده میکنید محدودیت کاراکترهای 100 میباشد و سعی کنید بین 70 و 100 کاراکتر هر عنوان باشد.

5?عنوان طولانی تر ضرورتا سئو بهتر به همراه ندارد حتی میتواند نتایج بالعکس داشته باشد.




منبع: http://www.seomoz.ir


90/8/27
12:58 عصر

استیو جابز از نسل پیامبر اسلام(ص) است!!

بدست سروش در دسته اپل، استیو جابر، apple، اخبار آی تی

استیو جابز از نسل پیامبر اسلام(ص) است!!




"دانیه الجندلی" یکی از نزدیکان استیو جابز موسس شرکت آمریکایی اپل که چندی پیش درگذشت، می گوید که جابز از نسل رسول گرامی(ص) است و اسم واقعی او "مصعب عبد الفتاح الجندلی " است.

روزنامه " الدستور المصریه" به نقل از دانیه اعلام می کند که شجره نامه استیو جابز نشان می دهد که نسل وی به پیامبر اکرم (ص) و امام حسین(ع) بر می گردد.

این زن سوری می گوید که پدر جابز پسر عموی پدرش است و نسب پدر آنها به رسول گرامی اسلام می رسد و این شجره نامه در منزل آل الجندلی الرفاعی در شهر حمص سوریه موجود است.

دانیه درباره ازدواج پدر جابز می گوید که عبد الفتاح الجندلی پدر جابز در دانشگاه آمریکایی بیروت درس خواند و سپس از از آنجا به دانشگاه هاروارد امریکا رفت، اما پس از اتمام تحصیلاتش به همراه همسر آمریکایی اش یعنی مادر استیو جابز و منی اسمبسون به شهرش حمص بازگشت.

وی در ادامه افزود: اما اقامت وی در این شهر دو ماه بیشتر طول نکشید و به دلیل ناسازگاری با جامعه خود بار دیگر به امریکا بازگشت و پس از آن دیگر به سوریه بازنگشت.

دانیه تاکید کرد که منی اسمبسون خواهر جابز دو سال گذشته از شهر حمص بازدید کرد و با خانواده و همه خاندان آل الجندلی- الرفاعی دیدار کرد.

منبع: نورپرتال



90/8/27
12:53 عصر

کرک و اکتیو آفیس 2010 - Microsoft Office 2010 Activator Toolkit

بدست سروش در دسته کرک آفیس، کرک آفیس 2010، سریال آفیس 2010، اکتیو آفیس 2010، کرک Office، کرک Office 2010، سریال Office 2010، اکتیو Office 2010، O

کرک و اکتیو آفیس 2010 - Microsoft Office 2010 Activator Toolkit 2.16


کرک و اکتیو آفیس 2010 - Microsoft Office 2010 Activator Toolkit 2.16

بوسیله این کرک میتوانید نرم افزار مایکروسافت آفیس را اکتیو و فعال سازی کنید

office-256-jpg

This Activation Toolkit Support:

Microsoft Office 2003 - All Editions
Microsoft Office 2007 - All Editions
Microsoft Office 2010 - All Editions

 

office-2010-toolkit-2-16-www-ircrack-com_-jpg



- تست ویروس یابی بوسیله آنتی ویروس COMODO Internet Security Premium انجام شد.

بدون ویروس (Virus) یا Worm


دانلود کرک - آپلود شده توسط خودم -تست شده


90/8/27
12:29 عصر

یک قدم تا ملی شدن کامل اینترنت!

بدست سروش در دسته اینترنت ملی، آغاز اینترنت ملی، اخبار اینترنت ملی

یک قدم تا ملی شدن کامل اینترنت!

طرح جداسازی اینترنت از اینترانت در ایران ابلاغ شد

14 آبان 1390

عصر ارتباط - کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بخشنامه نحوه جداسازی ترافیک داخلی (اینترانت) و ترافیک خارجی (اینترنت ) را به شرکت های ارایه کننده خدمات اینترنتی ابلاغ کرد.




به گزارش عصر ارتباط، طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرکت‌های اینترنتی که در این بخشنامه مستقیما به شرکت‌های PAP، عرضه و توزیع‌کننده اینترنت و شرکت مخابرات ایران اشاره شده است، در راستای جداسازی ترافیک داخلی و اینترنت از یکدیگر در لایه دسترسی باید ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این بخشنامه صرفا از طریق آدرس‌های عددی معتبر اینترنتی نسبت به ارایه خدمات دسترسی اقدام کنند.

مخاطبان این بخشنامه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در صورت استفاده از آدرس‌های عددی خصوصی اینترنتی در محدوده تعیین‌شده باید نسبت به جایگزینی آنها با آدرس‌های عددی معتبر اینترنتی اقدام کنند.

با جداسازی ترافیک داخل کشور از اینترنت، دسترسی به سایت‌های ایرانی میزبانی‌شده در داخل کشور با سرعت و پهنای باند بیشتر ممکن خواهد بود اما دسترسی به اینترنت همچنان طبق روال گذشته امکان‌پذیر است و با اختصاص آدرس‌های IP معتبر امکان شناسایی و رهگیری کاربران تسهیل می‌شود.

همچنین تنظیم و پیکربندی مودم‌ها باید مطابق با دستورالعمل ارایه‌شده توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران انجام شود. تمامی مراکز ارایه‌دهنده خدمات میزبانی داخلی (IDC) نیز موظف شده‌اند نسبت به تامین و ارایه خدمات از طریق آدرس‌های عددی خصوصی اینترنتی اشاره‌شده در این بخشنامه اقدام کنند به نحوی که این خدمات از طریق تمامی آدرس‌های عددی اینترنتی داخل کشور قابل دسترسی باشد.

مراکز ارایه‌دهنده خدمات میزبانی داخلی نیز باید نام دامنه‌های سایت‌های میزبانی‌شده به آدرس‌های عددی خصوصی اینترنتی متناظر با آنها را صرفا از طریق سرورهای DNS که در آینده توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام خواهد شد، تبدیل کنند.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در صد و بیستمین جلسه خود به منظور اجرای آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی در کشور مصوبه جلسه شماره 106 در اسفندماه سال 1389 کمیسیون و ساماندهی شبکه ملی اطلاعات، این بخشنامه را که پیشنهاد سازمان فناوری اطلاعات ایران بوده تصویب کرد.

در این مصوبه آمده است به منظور اجرای اهداف مصوبه جلسه شماره 106 کمیسیون تنظیم مقررات با عنوان آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی در کشور از این پس سازمان فناوری اطلاعات بخشنامه‌های مربوطه را راسا به ذی‌نفعان بخش ابلاغ کند. در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خطاب به تمامی ثبت‌کنندگان محلی اینترنتی (LIR) (Local Internet Registry) و سایر شرکت‌ها و دستگاه‌های تامین‌کننده آدرس‌های عددی اینترنت در کشور آمده است که باید ضمن مراجعه به سامانه Matma.ir IP Addressing Accounts نسبت به ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات و تکمیل شناسنامه آدرس‌های عددی اینترنت خود مطابق آیین‌نامه مذکور حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری اقدام کنند.

مطابق آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های IP در صورتی که ثبت‌کنندگان منطقه‌ای و محلی اینترنت نسبت به ثبت آدرس‌های خود حداکثر تا تاریخ اعلام‌شده در این سامانه اقدام نکنند، بازه آدرس‌های آنها به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام خواهد شد تا آن شرکت نسبت به عدم مسیریابی و مسیردهی آدرس‌های عددی اقدام کند.

فهرست آدرس‌های عمومیIP که در سامانه مدیریت ثبت شده باشند، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار خواهد گرفت تا فقط به مسیریابی و مسیردهی آنها اقدام کند.

آدرس‌هایIP واگذارشده چنانچه به مدت سه ماه مورد استفاده قرار نگیرند، باید به صورت کتبی به بازگرداندن آدرس مورد نظر به ثبت‌کننده محلی اینترنت یا تامین‌کننده آن اقدام شود و او نیز می‌تواند آدرس IPآزادشده را به مصرف‌کننده دیگری واگذار کند. با توجه به آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های IPکه به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسیده، مقرر شده است بانک اطلاعات متمرکزی از تمامی آدرس‌های واگذاری IP اعم از خصوصی و عمومی شامل نسخه چهار و شش در سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد شود.

با توجه به ضرورت مهندسی مجدد توزیع آدرس‌های عددی اینترنتی در کشور، مدیریت مهاجرت به نسخه شش و جلوگیری از بحران کمبود آدرس‌های عددی اینترنتی نسخه چهار و همچنین برای ایجاد امنیت در شبکه ملی IP و در راستای اجرای ماده 7 اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران و به منظور مدیریت و ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی در کشور و تشکیل بانک اطلاعات متمرکز این آیین‌نامه تهیه شده است.

تمامی ثبت‌کنندگان محلی، تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان آدرس‌های IP موظف هستند اطلاعات مربوط به آدرس‌های IP موجود و تخصیص‌یافته از طرف ثبت‌کنندگان منطقه‌ای و همچنین واگذاری به تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را در سامانه ثبت و در تجهیزات و شبکه خود صرفا از آدرس‌های IP ثبت‌شده استفاده کنند. استفاده از سایر محدوده‌های آدرس IP با استفاده از عمل تونل‌زنی ممنوع است. تمامی آدرس‌های IP باید قبل از استفاده در شبکه، در سامانه مدیریت ثبت و علاوه‌ بر اطلاعات ثبت‌کنندگان محلی اینترنت مربوط، تامین‌کنندگان و مصرف‌کننده نیز باید به‌ طور کامل مطابق فرم‌های نمونه موجود در سامانه ثبت شود.

منبع خبر : عصر ارتباط



90/7/22
10:39 عصر

یادبود استیو جابز

بدست سروش در دسته اپل، استیو جابز، تکنولوژی، مدیرعامل، فناوری، زندگی، وفات

به نام او...

درگذشت استیو جابز قهرمان بزرگ عرصه کامپیوتر (!) تسلیت!

 

استیو جابز

 

”بسیاری استیو جابز را خالق جذاب‌ترین تکنولوژی‌های مدرن می‌دانند، او مدیرعامل سابق و موسس شرکت اپل بود. کمتر کسی در جهان وجود دارد که نام این شرکت و محصولاتش را نشنیده باشد. اپل محبوبیت و موفقیتش را مدیون استیو جابز است.
اما برای بسیاری از ما، استیو جابز، ارزشی بالاتر از مدیرعامل یک شرکت فناوری دارد، او دوست داشت طوری زندگی کند که انگار هر روز آخرین روز زندگی‌اش است، به همین خاطر، میخواست دنیا را دگرگون کند، و کرد. او یک مدیر خلاق و یک انسان فرهیخته بود. او نیازها و صنایع را از نو تعریف کرد، و به یکی از نادرترین دستاورد‌ها در تاریخ بشر دست یافت: اون شیوه دیدن جهان برای هر یک از ما را تغییر داد.“

 

 


90/7/20
11:1 عصر

مشکل پروتکل HTTPS

بدست سروش در دسته google، https، yahoo، مشکل https، عدم ورود به سایت های https

به نام او...


 
سلام بر دوستانی که تو وارد شدن به سایت هایی  با پروتکل https مشکل دارن!

این دوستان تاریخ سیستمشون رو به تاریخ روز تغییر بدن مشکلشون حل می شه!
من 4تا مرورگر عوض کردم!ویندوز عوض کردم!آنتی ویروس هام رو عوض کردم و فایروال رو هم قطع کردم ولی به هیچ کدوم ربطی نداشت باید تاریخ سیستمتون رو به تاریخ روز برگردونید!
از من چون جامپر مادربورد رو درآورده بود تاریخ به هم خورده بود! حواسم نبود که تاریخ رو درست کنم این مشکل برام بوجود اومد و بعد از اینکه تاریخ رو درست کردم مشکل برطرف شده!

 

از جمله سایت هایی که با httpsکار می کنن میشه به google و yahoo و کلیه سایت های معروف برای ورود به بخش پنل کاربری!

ممنون از همراهیتون!

خداهمراه همیشگی شما عزیزان!


90/7/10
4:51 عصر

ویژگی های امنیتی جالب توجه ویندوز 8

بدست سروش در دسته مایکروسافت، ویندوز 8، مبانی امنیتی ویندوز 8، امنیت، آنتی ویروس جدید مایکروسافت

به نام او...

ویژگی های امنیتی جالب توجه ویندوز 8


ویندوز 8

 

مدیر اجرایی مایکروسافت می‌گوید که نسخه بعدی ویندوز همراه با بسیاری از ویژگی‌های امنیتی جدید ارایه خواهد شد. از جمله قابلیتی که به صورت خودکار درایوهای بوت را برای بدافزار جست‌وجو می‌کند و یا تجهیز این ویندوز با نسخه‌ بهبود یافته برنامه ضدویروس WindowsDefender.

در کنفرانس روز سه شنبه مایکروسافت در Anaheim کالیفرنیا، نایب رییس برنامه ریزی و اکوسیستم ویندوز، آقای Michael Angiulo نسخه‌ای از ویندوز 8 را نشان داد که در آن درایو USBبوت آلوده به بدافزار، توسط این فناوری به صورت خودکار بررسی شد. پیش از آنکه سیستم‌عامل موجود روی کول دیسک قادر به بالا آمدن و شروع کار باشد، ویندوز 8 فرآیند را متوقف ساخته و پیغام اخطاری را نشان داد که در آن درایو بوت کننده حاوی یک امضای نامعتبر بوده که احتمال به خطر افتادن اطلاعات را در پی دارد.

فناوری که این امکان را فراهم می‌نماید UEFI  یا Unified Extensible Frimware Interface نامیده می‌شود. قابلیت جدیدی که جایگزین firmware های فعلی که سیستم‌عامل‌های مایکروسافت از ابتدا از آن استفاده می‌کردند، می‌شود. UEFI به این منظور طراحی شده است که از مدت زمان راه‌اندازی و بالا آمدن کامپیوتر بکاهد. UEFI توسط اینتل ساخته شده، اما برای انواع معماری های مختلف CPU قابل استفاده است.

آقای Angiulo در این‌باره عنوان می‌کند: «موضوع تنها درباره بوت سریعتر و بهتر نیست. بلکه داستان درباره  امنیت نیز هست.»

Steven Sinofsky، رییس بخش ویندوز و ویندوز لایو مایکروسافت می‌گوید که توسعه‌دهندگان ویندوز 8 از Defender استفاده نموده و در واقع مجموعه تدابیر حفاظتی کاملا جدیدی را ایجاد نموده‌اند. کاربران آزاد هستند تا از Defender استفاده نموده یا از نرم‌افزارهای امنیتی تولید شده توسط دیگر شرکت‌ها استفاده نمایند. روی هم رفته، سیستم‌عامل جدید صدها ویژگی امنیتی جدید را ارایه می‌دهد.

در روز چهارشنبه، شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای اظهار داشت که ویندوز 8 شامل ویژگی‌های امنیتی در سطح پایین (low-level security) مانند Secured Boot برای کمک به مقابله با انواع تهدیدات، و قابلیت هایی مانند Windows Defender و SmartScreen برای فیلتر کردن اسپمها می‌باشد. این بیانیه البته شامل جزییاتی در این زمینه نبود.

همچنین ویندوز 8 راه جدیدی برای ارتباط با کامپیوتر و Log on کردن در سیستم های مجهز به صفحه نمایش لمسی ارایه کرده است. Sam Bowne، یک مدرس امنیت در دانشکده سان فرانسیسکو، تصاویری را ارایه نموده که این ویژگی را این گونه توصیف می‌نمایند: «شما تصویری  را انتخاب می کنید، آنگاه برخی حرکات خاص (gestures) را هم به آن می افزایید. حال سیستم رمزعبوری منحصرا ویژه شما تولید می کند.»

Bowne و دانشجویانش ویژگی‌های امنیتی نسخه بتای ویندوز جدید را بررسی کرده و تجربه خود را به The Register گزارش داده‌اند.

آقای Bowne می‌گوید: «آنتی ویروس داخلی این سیستم‌عامل به خوبی کار می‌کند! این ضدویروس نه تنها فایل‌های آلوده را شناسایی نموده بلکه چندین بدافزار در Metasploit را نیز شناسایی کرده است. شاید زمان آن باشد که از Symantec و دیگر آنتی ویروس ها صرف‌نظر کنید.»

 

منبع:نگهبان

 


90/7/10
4:46 عصر

شناسایی کروم به عنوان یک بد افزار توسط آنتی ویروس مایکروسافت و ح

بدست سروش در دسته گوگل، google، کروم، اشتباه آنتی ویروس مایکروسافت، گوگل گروم، مایرکروسافت، انتی ویروس مایکروسافت، دعوای گوگل و مایکروسافت، نگهبان

به نام او...

 

شناسایی کروم به عنوان یک بد افزار توسط آنتی ویروس مایکروسافت و حذف آن از سیستم!


آنتی ویروس مایکروسافت خود را سریعا بروز کنید

 

 

وقتی یک برنامه امنیتی خوب حالش خراب می شود و تبدیل به یک برنامه بد می شود چه باید کرد؟ در این هنگام باید انتظار هر عکس العمل غیر منطقی را از برنامه و کاربر داشت. این مشکلی است که تعدادی زیادی از کاربران آنتی ویروس Microsoft Security Essentials دچار آن شدند. زیرا این برنامه امنیتی بعد از آخرین آپدیت انجام شده، مرورگر گوگل کروم را به عنوان یک بدافزار شناسایی کرده آن را از کار انداخته و قرنطینه می کرد! 

خوشبختانه مایکروسافت به سرعت متوجه این مشکل شده و با انتشار یک آپدیت دیگر به برنامه مایکروسافت سکیوریتی اسنشیالز گفت که گوگل کروم بیچاره را به حال خودش بگذارد.

مایکروسافت در بیانیه ای گفت: « در روز 30 سپتامبر 2011 (هشت مهر 1390) یک اکتشاف نادرست برای بدافزار PWS:Win32/Zbot شناسایی شد. در روز 30 سپتامبر 2011 مایکروسافت آپدیتی را عرضه کرد که این مشکل را حل می کند. آپدیت های نسخه 1.113.672.0 و بالاتر، حاوی این به روزرسانی هستند. PWS:Win32/Zbot یک تروجان سرقت رمزعبور است که بازدیدکنندگان برخی سایت های مشخص را مورد حمله قرار می دهد. این تروجان back doorکنترل شده ای به همراه امکان دسترسی به سیستم را برای هکر فراهم می کند و ممکن است هکر از این طریق قادر به از کار اندازی برخی فرایندهای امنیتی مرتبط با سیستم عامل و آنتی ویروس گردد.»

در صورتی که از این آنتی ویروس استفاده می کنید و به روز رسانی 30 سپتامبر را دریافت نکرده اید، هرگونه تلاشی برای نصب دوباره کروم توسط آنتی ویروس بلوکه خواهد شد. البته به نظر می رسد که نسخه های بتای این مرورگر از دست اندازی  و آزار برنامه امنیتی مایکروسافت در امان مانده اند. 

طبق اعلام مایکروسافت بیش از 3000 کاربر با این مشکل روبرو شده اند. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید، قبل از نصب دوباره کروم، ابتدا برنامه آنتی ویروس MSE تان را باز کرده و آن را آپدیت کنید. حال اقدام به نصب دوباره مرورگر کروم نمایید و بدون مشکل به کار با آن بپردازید.

منبع:نگهبان

 


90/7/8
9:43 عصر

نگاهی به 12 سال گذشته فعالیت گوگل

بدست سروش در دسته گوگل، تاریخ نگار گوگل، تاریخچه گوگل، تحقیق در مورد گوگل، تولد های گوگل، اخبار اینترنت، اخبار سایت ها، اخبار وب

به نام او...

 

............................................................................................................................

............................... نگاهی به 12 سال گذشته فعالیت گوگل

............................................................................................................................

 

 

 13 سال پیش زمانی که کابران از پروفایل AIM استفاده می‌کردند و برای جست‌و‌جوی مطالب مختلف در اینترنت از سایت‌های یاهو و AOL بهره می‌جستند، گوگل آمد و دنیای جست‌و‌جو در اینترنت را رنگی دیگر داد.

در چهارم سپتامبر 1998 لری پیج و سرگئی برین، در حال آماده‌سازی مراحل تاسیس شرکت گوگل بودند و برای آغاز فعالیت این شرکت، یک چک 100 هزار دلاری از یک سرمایه‌گذار دریافت کردند و نام شرکت خود را گوگل گذاشتند .
پیش‌تر لری پیج فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد و سرگئی برین در سال 1996 یک موتور جست‌وجوگر با عنوان BackRub راه‌اندازی کرده بودند.
گوگل که فعالیت خود را در ابتدا با یک موتور جست‌وجوگر تک زبانه آغاز کرد، هم‌اکنون ده‌ها خدمات و محصولات شامل تبلیغات و اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب را به زبان‌های مختلف در دسترس کاربران شخصی، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری قرار می‌دهد.
نام شرکت گوگل از عددی به نام گوگول که 1 با 100 صفر است، گرفته شده است به نشانه خواست بنیانگذارانش برای اینکه منابع بی‌پایانی را در موتور جست‌وجوی خود بگنجانند و امروز به آرزوی خود دست یافته‌اند.‌
شرکت گوگل به دنبال تلاش‌های خود برای تسلط بی‌چون و چرا بر دنیای وب ژوئن امسال اقدام به راه‌اندازی شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس کرد، این شبکه اجتماعی رقیب جدی فیس‌بوک و دشمن پشت پرده توئیتر، دو شرکت بزرگ فضای مجازی است و با وجود نوپا بودن توانسته کاربران زیادی را جذب کند.
حرکت گوگل به سمت شبکه‌های اجتماعی علاوه بر جنگ با فیس‌بوک و توئیتر، نبردی با یاهو نیز به شمار می‌رود که هیچ‌گاه نتوانست فاصله‌اش را با گوگل اندکی بهبود ببخشد.
شرکت مایکروسافت نیز از قدرت گوگل در بخش موتورهای جست‌وجو آسیب دیده است. موتور جست‌وجوی بینگ به طور کامل به وسیله گوگل خاموش شده است. می‌توان گفت گوگل هم اکنون از جهات مختلف به فضای مجازی مسلط است.
13 سال پیش در تاریخ چهارم سپتامبر سال 1998 شرکت گوگل با آغاز فعالیت موتور جست‌وجوگر خود دنیای وب و جست‌و‌جوی اینترنتی را متحول کرد.
گوگل حتی پیش از این نیز به دنیای اندیشمندان وارد شده است و با دو پروژه کتاب‌های گوگل و پژوهشگر گوگل به دانشجویان خدماتی ارزنده و منحصر به فرد ارائه می‌دهد.
شرکت اپل هم‌اکنون تنها رقیب ملموس گوگل به‌شمار می‌آید. آن هم نه در زمان حال شاید در آینده! با تمام این موارد به این نتیجه می‌رسیم که گوگل در آینده‌ای نزدیک قدرت مسلط بر دنیای اینترنت خواهد بود و حتی شاید پا را از دنیای مجازی نیز فراتر بگذارد.

امروزه دیگر تصور زندگی بدون گوگل امری ناممکن و سخت باشد. موتور جستجوی گوگل به همراه دیگر سرویس های جذاب این شرکت، نقش مهمی را در زندگی ما بازی می کنند. امروزه نام Google تبدیل به یک فعل شده و مترادف عبارت web search یا جستجوی وب به کار می رود. و بدون شک یکی از پرطرفدارترین موتورهای جستجو است.

در ادامه مطلب به مناسبت سالروز تولد این شرکت معظم نگاهی گذرا به لوگوهای تولد این شرکت و تاریخچه محصولات آن خواهیم داشت.

2002 ?-? اولین دودل تولد گوگل

گوگل اولین دودل تولد خود را در 27 سپتامبر 2002 در صفحه اولش قرار داد. این موتور جستجوی غول پیکر حرف L در کلمه گوگل را به عدد 4 تغییر داد که نشانه چهارمین سالگرد تولدش بود. همچنین در مقابل حروف oo کیک تولدی قرار داشت که 4 شمع روی آن روشن بود. گوگل در این سال برخی از محصولات و امکانات مهم خود را رونمایی و عرضه کرد. چیزهایی مانند:

?-? گوگل نیوز
?-? Google APIs
?-? گوگل لبز

2003 ?-? گوگل 5 ساله می شود

گوگل پنجمین سال تولدش را هم با دودلی شبیه به سال چهارم جشن گرفت. با این تفاوت که حرف G تبدیل به عدد 5 شده بود و یکی هم به شمع های روی کیک اضافه شده بود. البته گوگل در این سال خوشحال تر هم شده و کلاه بوقی جشن را بر سر گذاشته بود.
گوگل در این سال بلاگر دات کام را خرید و سرویس تبلیغات Google AdSense را راه اندازی کرد.

2004 ?-? گوگل شش سالگی اش را جشن می گیرد

گوگل در دو تولد قبلی مقدار زیادی کیک خورده بود و در تولد 6 سالگی اش تصمیم گرفت کمی رژیم بگیرد. برای همین در دودل 6 سالگی خبری از کیک نبود و از دو حرف o یکی تبدیل به عدد 6 و دیگری بادکنک شده بود. در این سال شرکت تبدیل به سهامی عام شد و 19605052 سهم را به ارزش هر سهم 83 دلار فروخت. امروزه قیمت هر سهم گوگل تفریبا 531 دلار است. سرویس هایی که در این سال رونمایی شدند، عبارتند از:

?-? اورکات
?-? جیمیل
?-? وبلاگ رسمی گوگل
?-? سرویس اس ام اس برای موبایل
?-? Google Scholar
?-? سرویس جستجوی کتاب گوگل
?-? جستجوی دسکتاپ گوگل

2005 ?-? هفت سالگی گوگل

گوگل که در شش سالگی حسابی دلش برای کیک تولد تنگ شده بود، در دودل این سال آن را جبران کرد و بی خیال رژیم و این دردسرها شد. دودل هفت سالگی عبارت بود از هفت تکه کیک شکلاتی و تغییر حرف L به عدد 7. سال 2005 برای گوگل سرشار از موفقیت و نوآوری بود و تعداد زیادی از سرویس های جذاب اش را در این سال رونمایی کرد:

?-? گوگل مپز
?-? گوگل کد
?-? Google Local برای موبایل
?-? تاریخچه جستجوهای من
?-? AdWords
?-? نسخه موبایل بلاگر
?-? iGoogle
?-? جستجوی وب نسخه موبایل
?-? Google Earth
?-? API نقشه گوگل
?-? مسنجر گوگل تاک
?-? شخصی سازی جستجو
?-? جستجوی وبلاگ گوگل
?-? گوگل ریدر
?-? گوگل آنالایتیکز
?-? Google Transit
?-? نسخه موبایل جیمیل

2006 ?-? هشتمین سال تولد

گوگل در این سال هم رسم قدیمی دودل و کیک را برای روز تولدش ادامه داد. اما تنها یک کیک فنجانی کوچک داشت و حرف G دوم تبدیل به عدد 8 شده بود. و همچنان سال ادامه موفقیت های گوگل همراه با معرفی برخی از بهترین سرویس ها و امکانات:

?-? پیکاسا
?-? چت درونی جیمیل
?-? نسخه موبایل گوگل نیوز
?-? گوگل فینانس
?-? تقویم گوگل
?-? Google Trends
?-? وب آلبوم پیکاسا
?-? Google Checkout
?-? چهل زبانه شدن جیمیل
?-? اپلیکیشن های گوگل برای دامنه
?-? دانلود رایگان کتاب در جستجوی کتاب گوگل
?-? جستجو در آرشیوهای گوگل نیوز
?-? گوگل داکز
?-? Google Custom Search
?-? Patent Search
?-? خرید یوتیوب

2007 ?-? گوگل نهمین سالگرد تولدش را جشن می گیرد

در دودل نه سالگی گوگل یک جعبه به شکل عدد 9 و حاوی شکلات که به شیوه زیبایی تزئین شده بود، جایگزین حرف G دوم گردیده بود.از دستاوردهای این سال گوگل می توان به این موارد اشاره کرد:

?-? رونمایی از 11 زبان جدید برای گوگل داکز
?-? آزاد شد ثبت نام در جیمیل برای همگان بدون نیاز به دعوتنامه
?-? اضافه شدن 8 زبان جدید به سرویس بلاگر
?-? Google Hot Trends
?-? اضافه شدن امکان Street views به سرویس نقشه گوگل
?-? دسترسی به سرویس مپز بر روی آیفون
?-? ارائه خدمات یوتیوب بر روی نه دامنه جدید
?-? عرضه گوگل اپز به 28 زبان
?-? نسخه موبایل سرویس AdSense
?-? اضافه شدن امکان پرزنتیشن (همانند پاور پوینت) به گوگل داکز
?-? معرفی اندروید
?-? ارائه نسخه پریمیر سرویس گوگل اپز
?-? Google Gears

2008 ?-? تولد 10 سالگی ات مبارک

جشن اتمام اولین دهه زندگی بود و گوگل تصمیم گرفت دودل این سال را با استفاده از اولین لوگوی گوگل هنگام افتتاح، طراحی کند. در طول این سال، مهمترین اتفاق برای گوگل معرفی اولین موبایل آندرویدی با نام T?-?Mobile G1 بود. البته علاوه بر این، به موفقیت های زیر هم می توان اشاره کرد:

?-? تملک DoubleClick
?-? معرفی گوگل ترنسلیت
?-? Google Friend Connect
?-? Google Health
?-? جیمیل لبز
?-? مرورگر گوگل کروم
?-? ارائه نسخه جدیدی از پیکاسا
?-? ارائه Google Earth برای آی فون

2009 ?-? یازدهمین سال تولد گوگل

در یازدهمین سال تولد، دودل گوگل بسیار ساده بود و تنها به جایگزینی حرف L با عدد 11 بسنده شده بود. به هر حال، خبری از کیک تولد و کلاه و… نبود. دودل کاملا ساده طراحی شده بود تا بگوید این هم یک «سال گوگلی» دیگر است و آنها به سختی کار و تلاش می کنند تا انقلابی در وب به پا کنند.

در این سال گوگل سیستم عامل گوگل کروم را برای نت بوک ها معرفی کرد. گوگل همچنین فعالیتش را در تویتر با تویت کردن دنباله ای از 0 و 1 ها شروع کرد که نشان دهنده عبارت «I’m feeling lucky» بود.

در 14 می همان سال گوگل به دلیل بار ترافیکی در یکی از سرورهای آسیایی برای چند ساعت قطع بود. گوگل بعد از رفع مشکل به صورت رسمی در وبلاگش از کاربران عذرخواهی کرد. برخی از موفقیت های گوگل در سال 2009 بدین شرح بود:

?-? Google Voice
?-? Google Ventures
?-? مرکز انتخابات هند گوگل
?-? طراحی مجدد سرویس گوگل لبز
?-? سرویس اسکای مپ برای اندروید
?-? پیش نمایش سرویس Google Wave
?-? خروج سرویس های جیمیل، گوگل کلندر، گوگل داکز و گوگل تاک از مرحله بتا
?-? اضافه شدن ماه به Google Earth

2010 ?-? گوگل 12 سالگی اش را جشن می گیرد

حالا دیگر گوگل به بخشی از زندگی هر انسان تبدیل شده است. دودل تولد دوازدهمین سال گوگل شمعی است که جایگزین حرف L در لوگو شده است. این دودل توسط هنرمند آمریکایی، Wayne Thiebaud نقاشی شد. این هنرمند برای نقاشی هایش از کیک ها و بستنی ها و اسباب بازی ها مشهور است.

و گوگل در این سال:
?-? رونمایی گوشی نکسوس وان
?-? کاربران امکان یافتند که انواع مختلف فایل را در گوگل داکز وارد کنند
?-? گوگل باز
?-? خرید Picnik
?-? فروشگاه اپلیکیشن های گوگل
?-? Google Places
?-? معرفی Google TV
?-? Priority Inbox برای جیمیل
?-? امکان استفاده از دستورات صوتی در اندروید
?-? Real-time Search
?-? Google Instant
?-? پروژه 100^10
?-? وارد شدن درختان سه بعدی در Google Earth
?-? فروشگاه کتاب الکترونیک گوگل
?-? عرضه نسخه نان زنجبیلی اندروید
?-? معرفی نت بوک های سیستم عامل کروم

?…? و این داستان همچنان ادامه دارد.

منبع: نارنجی

 

 


<      1   2   3   4   5   >>   >