متفرقه -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




90/4/30
2:48 صبح

زندگی نامه جان کریستوفر

بدست سروش در دسته زندگی نامه، جان کریستوفر

به نام او...

زندگی نامه جان کریستوفر

جان کریستوفر

جان کریستوفر که نام اصلی اش ساموئل یود(Samuel Youd) است در 16 آوریل 1922 در نوزلی لنکشایر در انگلستان متولد شد.در ده سالگی به همراه خانواده اش به همپشایر نقل مکان کرد.دوران تحصیل خود را در مدرسه یپیتر سایموندز در وینپستر گذراند. گفته می شود که در مدرسه شیفته ی بی چون و چرای آثار علمی-تخیلی بود و در وجوانی نشریه ی آماتوری The Fantast را منتشر می کرد.در 16 سالگی در یکی از دفاتر دولت محلی و چهار سال بعد در دوران جنگ به ارتش پیوست و از سال 1941 تا 1946 در سازمان رویال سیگنالز خدمت کرد.پس از اتمام جنگ در اداه ای به مدت 9 سال مشغول به کار بود و در این مدت 10 رمان برای بزرگسالان و داستان های کوتاه علمی-تخیلی بی شماری برای چاپ در مجلات نوشت.در سال 1965 جان کریستوفر توانست با چتپ اولین رمان علمی-تخیلی قابل توجه خود،مرگ چمن(The Death Of Grass)،از شغل روزمره اش کناره بگیرد و به نویسندگی تمام وقت روی بیاورد.

در سال 1976 اولین رمان علمی-تخیلی خود برای نوچوانان را منتشر کرد.این رمان کوه های سفید(The White Mountains) نام داشت و به دنبال آن دو کتاب شهر طلا و سرب(The City Of Gold And Lead)و برکه ی آتش(The Pool Of Fire) که معروف به سه گانه ی سه پایه ها (The Tripods Trilogy) معروفند، برای او شهرت و اعتباری بیش از پیش به ارمغان آوردند.اکثر آثار او پس از انتشار این سه گانه تا کنون رمان های علمی-تخیلی نوجوانان بوده است که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:
سه گانه ی شمشیر ارواح[شهریار آیتده(The Prince In Waiting)1970، آن سوی سرزمین های شعله ور(Beyond The Burning Lands)1971،شمشیر ارواح(The Sword Of The Spirits)1972].جک جنگلی(Wild Jack)1974.نگهبانان(The Guardians)1988.غارهای فراموشی(The Lotus Caves)1992.غروب شیاطین(The Dusk Of Demons)1993.تسخیر کنندگان(The Possessors)2000.کابوس(Bad Dream)2003.

وی موفق به دریافت جوایز ادبی بسیاری شده است،از جمله راکفلر آتلانتیک1946.جایزه ی کریستوفر برای کتاب کودک1971.جایزه ی گاردین برای کتاب کودک1971.Jugenbuchpries آلمان 1976. جایزه ی جورج جی استون سنتر برای کتاب کودک 1977.
رمان های نوجوانان و بزرگسالان جان کریستوفر گرچه به دنیاهای ادبی متفاوتی تعلق دارند، ولی از لحاظ دیدگاه وجوه مشترک زیادی دارند. به عنوان مثال بسیاری از درون مایه های رمان های بزرگسالان اودر سه گانه ی سه پایه ها و شمشیر ارواح نیز یافت می شوند. عشق به سوییس، به دنیا آمدن و بزرگ شدن در وینچسترتبدیل شدن دنیا به چشم اندازی روستایی پس از وقوع فاجعه ای عالم گیر، فئودالیسم اجتماعی و موشکافی شخصیت و رفتار قهرمانان داستان در مواجهه با حوادث معمولا پی در پی و ناگوار.
منبع:فانتازی فنز


90/4/30
2:47 صبح

دانلود کتابهای جان کریستوفر

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، های، جان کریستوفر

به نام او...

دانلود کتابهای جان کریستوفر

وقتی سه پایه ها به زمین آمدند

نویسنده: جان کریستوفر
مترجم : مهرداد تویسرکانی

کتاب چهارم از سه گانه سه پایه ها :

1. کوهای سفید
2. شهر طلا وسرب
3. برکه آتش
4. وقتی سه پایه به زمین آمدند

کوههای سفید اولین کتاب از سه گانه ی مشهور جان کریستوفر نویسنده علمی تخیلی نویس است.شهر طلا و سرب و برکه آتش دو جلد دیگر این مجموعه اند. بعدها جان کریستوفر کتابی با عنوان وقتی سه پایه ها به زمین آمدند را به عنوان مقدمه این کتابهای نوشت.
دانلود کتاب

 

شهریار آینده

نویسنده: جان کریستوفر

کتاب اول از سه گانه شمشیر ارواح:

1. شهریار آینده
2. آن سوی سرزمین شعله ور
3. شمشیر ارواح

کتاب رمان تخیلی دیگری از جان کریستوفر
» تعداد صفحات: 219صفحه

دانلود کتاب

 

گوی آتش

نویسنده: جان کریستوفر

کتاب اول از سه گانه گوی آتش :

1. گوی آتش
2. سرزمین تازه کشف شده
3. رقص اژدها

داستانی علمی تخیلی از مجموعه سه گانه رمانهای جان کریستوفر

» 170صفحه

دانلود کتاب

 

برکه آتش

 

نویسنده: جان کریستوفر
مترجم : مهرداد تویسرکانی

کتاب سوم از سه گانه سه پایه ها :

1. کوهای سفید
2. شهر طلا وسرب
3. برکه آتش
4. وقتی سه پایه به زمین آمدند

این کتاب قسمت آخر وبعد از داستان ها ی کوه های سفید و شهر طلا و سرب می باشد که در این کتاب شرح داده می شود که چطور ویل به همراه دوستانش می تواند با کمک انسان ها بر سه پایه ها غلبه کنند .
دراین کتاب، شرح ماجرای قهرمان داستان در جشن “کلاهک گذاری“ و خدمت به هیولاهای عظیم فلزی سه پایه که از کهکشان دیگری آمده بودند، آورده شده بود. در این کتاب، ادامه مبارزه با موجودات فضایی، هجرت از کوههای سفید، نفوذ به شهر دشمنان و نجات باقیمانده تمدن بشری از دست اربابان بیگانه بیان می شود. از آنجا که موجودات فضایی نه تنها جسم انسان بلکه ذهن و فکر آنها را نیز به خدمت خود درآورده بودند، آیا پس از بیرون راندن آن موجودات بیگانه از زمین، انسانها خواهند توانست به زندگی در کنار هم، با صلح و آرامش، ادامه دهند؟

 

 دانلود کتاب

 

کوههای سفید

نویسنده: جان کریستوفر
مترجم : مهرداد تویسرکانی

کتاب اول از سه گانه سه پایه ها :

1. کوهای سفید
2. شهر طلا وسرب
3. برکه آتش
4. وقتی سه پایه به زمین آمدند

کوههای سفید اولین کتاب از سه گانه ی مشهور جان کریستوفر نویسنده علمی تخیلی نویس است.شهر طلا و سرب و برکه آتش دو جلد دیگر این مجموعه اند.
بعدها جان کریستوفر کتابی با عنوان وقتی سه پایه ها به زمین آمدند را به عنوان مقدمه این کتابهای نوشت.
منبع: وبلاگ آرمان پاتر

44 صفحه

دانلود کتاب

 

غروب شیاطین

نویسنده:جان کریستوفر
یک پسر به نام بنجامین وجود دارد که از شیاطین می ترسد. شیاطینی که انها را مجبور به کار هایی عجیب می کنند در این گیر و دار ارباب می میرد و حیف که بنجامین نمی داند...

داستان در مورد آدم هایی است که بعد از دوران جنون به صورت ساده و به دور از فن آوری در سرزمین های کوچک خودشان که زیر سلطه خدای تاریکی و شیاطین قرار داره زندگی میکنند و برای مصون ماندن از خشم خدای تاریکی قوانین خاصی وضع کردن ولی همه چیز انطور که انها فکر می کنند نیست.

قسمتی از متن:
آن ها از میان آن حفره بیرون آمدند. و آن قدر بزرگ شدند که سرتاسر آسمان را پوشاندند.اشکال درهم و برهمی را دیدم که پیچ و تاب می خوردند بال دار پولک دار و لزج با صورت هایی گندیده چرک و لجن آلود و دست های مهیب و زشتی که به بیرون دراز می شدند ... پایین می آمدند تا مرا به چنگ بیاورند....

 

دانلود کتاب

 

شهر طلا و سرب

نوشته? جان کریستوفر
مترجم : مهرداد تویسرکانی

کتاب دوم از سه گانه سه پایه ها :

1. کوهای سفید
2. شهر طلا وسرب
3. برکه آتش
4. وقتی سه پایه به زمین آمدند

این کتاب، بخش دوم سه‌گانه? سه‌پایه‌ها است و در سال ???? به چاپ رسیده‌است.
عضای مقاومت (ویل و فریتس) با برنده شدن در مسابقات ورزشی به عنوان برده به درون شهرهایی که سه‌پایه‌ها برای خود ساخته‌اند نفوذ می‌کنند و معلوم می‌شود درون آن غول‌های بزرگ آهنی موجوداتی سه‌پا و سه‌بازو سوار هستند که دو برابر انسان قد دارند. اربابان از هوایی که برای انسانها کشنده است تنفس می‌کنند (با توجه به توصیفات کتاب احتمالاً کلر یا فلوئور) و چون هوای زمین هم برای آنها سمی و سرد است درون گنبد بزرگی زندگی می‌کنند و سه‌پایه‌ها کاملاً عایق هوا هستند.

 

دانلود کتاب

 

رقص اژدها

 

 

 

نویسنده: جان کریستوفر
مترجم: فرزانه کریمی

کتاب سوم از سه گانه گوی آتش :

1. گوی آتش
2. سرزمین تازه کشف شده
3. رقص اژدها


در مورد نویسنده :
ساموئل یود (Samuel Youd) با نام کامل Christopher Samuel Youd کریستوفر ساموئل یود (?? فوریه ???? در لنکشایر) ، با نام نویسندگی «جان کریستوفر»، نویسنده? انگلیسی داستان‌های علمی-تخیلی است.
وی سال‌های با نام اصلی خودش (یود) در زمینه داستان بزرگ‌سالان فعالیت می‌کرد، اما موفقیتی به دست نیاورد. وی شهرت خود را مرهون داستان‌های علمی-تخیلی است که برای نوجوانان نوشته‌است. هر چند جان کریستوفر تنها یکی از چند نام نویسندگی او است. به گفته خود او، این داستان‌ها ماجرای واکنش انسان‌ها در شرایط سخت زندگی و بررسی این واکنش‌ها هستند.مهم‌ترین و مشهورترین اثر کریستوفر سه گانه سه پایه‌ها است که در سال‌های ???? و ???? نوشته شد. کوه‌های سفید (????)، شهر طلا و سرب (????) و برکه آتش (????). موفقیت این سه گانه به قدری بود که ?? سال بعد کتاب دیگری با نام وقتی که سه پایه‌ها آمدند نوشت و آن را به چهارگانه بدل ساخت. کریستوفر در سال ???? رمان نگهبانان را نوشت که به خاطر آن جایزه گاردین را به دست آورد.کتاب رقص ازدها جلد آخر سه گانه گوی آتش است.

در مورد کتاب:
در این قسمت، قهرمانان داستان، براد و سایمون بعد از گشتن نیمی از دنیا، با دیدن معبدی چینی در آمریکای نا متمدن، کنجکاو می شوند تا از راز آن سر در بیاورند.
به همین دلیل راضی می شوند که به عنوان برده با کشتی به شرق برده شوند. ماجرا درباره معبدی برای تعلیم انسان های خاص است که با افرادی درگیری پیدا می کند و پای قهرمانان نیز به این مشکلات باز می شود.
داستان با تصمیم گیری براد و سایمون در باره اینکه به دنیای خود بازگردند تا به ماجراجویی در دنیا های موازی ادامه دهند، ادامه می یابد.

دانلود کتاب


90/4/30
2:47 صبح

زندگی نامه آنجی سیج

بدست سروش در دسته زندگی نامه، آنجی سیج

به نام او...

آنجی سیج متولد سال 1952 است نویسنده ی سری کتابهای سپتیموس هیپ شامل Physik , Magyk ، Flyte ، Queste ، Syren و رمان آینده ، ششم Darke، .آنی سیج همچنین نویسنده و تصویرگر بسیاری دیگر از کتابها و آثار کودکان است. جدیدترین اثر آنجی سیج که در کنار سپتیموس هیپ منتشر شده است سری Araminta Spook ویژه ی کودکان است.

*بیوگرافیOpen in new window

آنجی سیج در رودخانه تیمز , لندن و کنت بزرگ شده است . پدر او یکی از ناشران در انگلیس بوده است.
اولین رشته آنجی سیج پزشکی بوده است که در مدت کوتاهی از آن رشته کناره گیری کرده و در رشته هنر در لایستر انگلیس مشغول به تحصیل شد .
همچنین وی رشته های گرافیک و تصویر سازی را مورد مطالعه قرار داد.
بعد از پایان دانشگاه وی تصویر سازی را بر روی کتاب ها آغاز نمود.
آنجی سیج بعد از مدتی کار خود را برای نوشتن کتاب های کودکان و کتاب های چند فصلی آغاز نمود .
اولین رمان وی سپتیموس هیپ نام گرفت که کتاب اول آن نیز مجیک نام گرفت.
آنجی سیج متاهل و دارای دو دختر به نام های Laurie و Lois است

*کتابشناسی

فهرستی از کتاب های نوشته شده توسط آنجی سیج را میتوانید در زیر مطالعه نمایید. این کتاب ها فقط توسط وی نوشته شده است و کتاب هایی که توسط وی تصویر گزاری شده است در لیست موجود نیست .

# سپتیموس هیپ : کتاب اول : Magyk (مجیک) در سال 2005 میلادی در بازار جهانی عرضه شد

# سپتیموس هیپ : کتاب دوم : Flyte (فلایت) در سال 2006 میلادی در بازار جهانی عرضه شد

# سپتیموس هیپ : کتاب سوم : Physik (فیزیک) در سال 2007 میلادی در بازار جهانی عرضه شد

# سپتیموس هیپ : کتاب چهارم : Queste (کوئست) در سال 2008 در بازار جهانی عرضه شد

# سپتیموس هیپ : کتاب مکمل سری : The Magykal Paper (کاغذهای جادویی) در سال 2009 میلادی در بازار جهانی عرضه شد

------

# Araminta Spook : کتاب اول : خالی از سکنه خانه من - در سال 2006 میلادی در بازار جهانی عرضه شد

# Araminta Spook : کتاب دوم : شمشیر در Grotto - در سال 2006 میلادی در بازار جهانی عرضه شد

# Araminta Spook : کتاب سوم : Frognapped - در سال 2007 در بازار جهانی عرضه شد

# Araminta Spook : کتاب چهار : شبح برادر - در سال 2007 در بازار جهانی عرضه شد

#Araminta Spook : کتاب پنج : Ghostsitters - در سال 2008 در بازار جهانی عرضه شد

 

منبع:FantasyFans.org


90/4/30
2:47 صبح

دانلود کتابهای آنجی سیج

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، های، آنجی سیج

به نام او...

 

دانلود کتابهای آنجی سیج

 

مجیک
فلایت
فیزیک
کؤست
سایرن

همه کتابهای به زبان انگلیسی!

با تشکر از سایت فانتازی فنز!


90/4/30
2:46 صبح

زندگی نامه و دانلود کتابهای گارت نیکس

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، های، و، زندگی نامه، گارت نیکس

به نام او...

زندگی نامه و دانلود کتابهای گارت نیکس

 

دانلود کتاب سابریل

نویسنده : گارت نیکس
مترجم : پریا آریا

» جلد اول از پنجگانه پادشاهی کهن

مجموعه پنج گانه‌ی پادشاهی کهن، نوشته گارت نیکس است. سابریل(1995) اولین کتاب از این مجموعه است. کتاب‌های بعدی مجموعه به ترتیب عبارتند از: لیرایل (2001) و ابهورسن (2003)و دو کتاب دیگر که هنوز منتشر نشده و تا سال 2011 انتشار می یابند.

درباره نویسنده
این کتاب که یکی از کتاب‎های پرفروش در بریتانیا و برنده‎ی جایزه‌ی آریلس به عنوان بهترین کتاب برای نوجوانان است، توسط گارث نیکس نگاشته شده است. نیکس متولد ???? در ملبورن استرالیا است. در نوجوانی از ملبورن به کانبرا نقل مکان نمود و پس از اتمام تحصیلش در دانشگاه کانبرا در یک کتابفروشی مشغول به کار شد. وی بعد از مدتی کار خود را به عنوان یک ویراستار ادامه داد و در همین حین در ارتش ذخیره‌ی استرالیا به مدت چهار سال سرباز نیمه وقت بود. نیکس سرانجام در سال ???? به صورت تمام وقت به نویسندگی پرداخت. او در حال حاضر به همراه همسرش آنا که ناشر است و فرزندشان توماس در حومه سیدنی زندگی می‎کند.

درباره مترجم
خانم پریا تجلی پور که در فعالیت‌های فرهنگی‎اش از نام خانوادگی مادرش یعنی پریا آریا استفاده می‌کند این کتاب را ترجمه کرده است. وی متولد ???? و دانشجوی رشته‌ی مترجمی است او که از ?? سالگی بنا به علاقه‌ی شخصی در زمینه‌ی ژانر فانتزی و علمی‌تخیلی ترجمه‌های کوتاهی انجام داده با ترجمه‌ی سابریل اولین گام جدی را در زمینه‌ی ترجمه‌ی داستان‌های بلند برداشته است.

درباره کتاب
این کتاب، کتابی حادثه‌ای با درون مایه‌های قدرتمند ژانر فانتزی است؛ تایمز در مورد آن نوشته است: «داستان سابریل مملو از شخصیت‌های جالب، صحنه‌های جذاب و هیجان‌انگیز است. خواندن این کتاب لذت محض است.»
و اما در باره‌ی داستان باید گفت که یکی از برجسته‌ترین نکات این کتاب حضور دائمی و پررنگ و قدرتمند عناصر ژانر فانتزی در تمام طول داستان است، بی آن‌که موجب سطحی شدن، یا دم دستی شدن این عناصر؛ و یا خسته کننده شدن حضور آن‌ها شود. کتاب در کل سیر سریعی دارد و پرحادثه است به طوری که به خواننده فرصت زمین نهادنش را نمی‌دهد.
داستان سابریل در بستر فضایی سرد روایت می شود و باید اشاره کرد که با اینکه جلد اول از یک پنجگانه است ولی از نظر داستانی می توان آن را مستقل دانست ، خواند و از آن لذت برد.

روایت داستان
سابریل دختری است که در لحظات اولیه‌ی عمر خود، درست در بدو تولد وارد رودخانه مرگ شده و تا نزدیک اولین دروازه نیز رفته و بازگشته، اما این ربطی به توانایی او برای عبور خود خواسته از صد بین مرگ و زندگی ندارد، زیرا سابریل دختر ابهورسن محافظ مرگ است. اکنون ابهورسن گم شده و .............

برشی از داستان
در باز بود. و هیکلی به رنگ قیر آن‌جا ایستاده بود، درست مانند این‌که کسی شمایل یک مرد را در آسمان سیاه و بی‌ستاره‌ی شب کشیده باشد. هیچ شکل خاصی نداشت فقط سرش را از سمتی به سمت دیگر می‌گرداند. مثل این‌که دنبال چیزی بگردد. در یک دستش که چهار انگشت داشت کیفی حمل می‌کرد که متعلق به این دنیا بود. جنس زبر کیف بافتنی مانند جسم خشن خودش بود.
دستان سابریل حرکتی نامعلوم کرد و سپس نشان‌های کارتر را که برای خواب ناگهانی، سکوت و آرامش بود، کشید. او به دو طرف خوابگاه اشاره کرد و یکی از نشان‌های اصلی را کشید، سپس همه را با هم رسم کرد. تمام دختران خوابگاه ناگهان دست از جیغ کشیدن برداشتند و به طرف تخت‌هایشان رفتند.
چرخش سر جانور متوقف شد و سابریل فهمید که توجه او را به خود جلب کرده است. موجود آرام حرکت کرد. یک پای زمختش را بلند کرد و به جلو تاب داد، لحظه‌ای استراحت کرد، بعد دومین پا را کمی جلوتر از پای اول قرار داد. حرکتی سلانه سلانه که صدایی ترسناک بر روی فرش پدید می‌آورد. از هر تختی که عبور می‌کرد، روشنایی الکتریکی لحظه‌ای می‌درخشید و بعد خاموش می‌شد.

» اسکن شده ،290 صفحه

دانلود کتاب

 


90/4/30
2:46 صبح

دانلود کتاب های دی.جی.مک هیل

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، های، دی.جی.مک هیل

به نام او...

دانلود کتابهای دی جی مک هیل

 

جلد اول تاجر مرگ (فارسی)

دانلود کتاب پندراگون

نویسنده:دی.جی.مک هیل
مترجم:ویدا اسلامیه

10 جلدی «پندراگون» از سوی ویدا اسلامیه به فارسی برگردانده ‌شده و قرار است امسال منتشر شود. ویدا اسلامیه، مترجم، این روزها سرگرم ترجمه سومین جلد «پندراگون» با عنوان احتمالی «جنگ بی‌جنگ» است. این مجموعه را دی‌جی مک‌هیل، نویسنده آمریکایی به رشته تحریر درآورده است. این مترجم پیش‌تر جلدهای یک و 2 این مجموعه با عنوان «تاجر مرگ» و «فار، شهر گمشده» را به فارسی برگردانده است. این 2 جلد در نمایشگاه کتاب سال گذشته از سوی نشر کتاب برای تندیس عرضه شد. دی‌جی مک‌هیل در مجموعه «پندراگون‌» ضمن ترسیم فضایی فانتزی برای نوجوانان می‌کوشد تا دنیایی خیال‌انگیز را با خلق یک شخصیت ثابت به نام «پندراگون» 14 ساله به تصویر بکشد. «پندراگون» در جلد اول متوجه می‌شود ماموریتی بر عهده‌اش گذاشته شده است. او بی‌‌آنکه به جزئیات این ماموریت پی ببرد برای انجام آن راهی یک دنیای تخیلی می‌شود و در جلد دوم یعنی «فار، شهر گمشده» نیز نویسنده، «پندراگون»‌ را دستخوش وقایع و ماجراهای عجیب و دست‌وپاگیری می‌کند تا به جذابیت داستان بیفزاید. ویدا اسلامیه، مترجم نامی کتاب‌های «هری‌پاتر» درباره این مجموعه اعتقاد دارد: «مهارت خاص نویسنده در فضاسازی داستان و پر و بال دادن به فضای فانتزی از مولفه‌های اصلی مجموعه «پندراگون» به شمار می‌رود».

دانلود کتاب - پندراگون - کلیک کنید.


پندراگن 2 : شهر گم شده فار(انگلیسی)




کتاب :  پندراگن : شهر گم شده ی فار

نام انگلیسی
: Pendragon : The Lost City Of Faar

نویسنده
: D.J MacHale (دی جی مک هیل )

زاویه دید : سوم شخص - اول شخص

نوع :  فانتزی




DOWNLOAD

 

دانلود جلد سوم(انگلیسی)  



کتاب :  پندراگن جلد سوم

نام انگلیسی
: Pendragon : The Never War

نویسنده
: D.J MacHale (دی جی مک هیل )

زاویه دید : سوم شخص - اول شخص

نوع :  فانتزی



DOWNLOAD

دانلود جلد چهارم(انگلیسی)



کتاب
:  پندراگن  جلد چهارم

نام انگلیسی
: Pendragon : The Reality Bug

نویسنده
: D.J MacHale (دی جی مک هیل )

زاویه دید : سوم شخص - اول شخص

نوع :  فانتزی


 
DOWNLOAD 

با تشکر از وبلاگ http://www.book-e.mihanblog.com/


90/4/30
2:46 صبح

دانلود کتابهای ویکتور هوگو

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، های، ویکتور هوگو

به نام او...

 

دانلود کتابهای ویکتور هوگو

 

دانلود کتاب سال نهم هجرت

نوشته: ویکتور هوگو
ترجمه: شجاع الدین شفا

داستان کوتاه
4 صفحه

ویکتور ماری هوگو (?? فوریه ، ???? - ?? مه، ????) رمان‌نویس، شاعر، و هنرمند فرانسوی.
ویکتور هوگو مهم‌ترین نویسنده رمانتیک جهان به حساب می‌آید. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به بینوایان، گوژپشت نتردام و مقدار زیادی مجموعه شعر اشاره کرد. وی هم‌چنین چندین نمایش‌نامه نوشته‌است.
هرچند که هوگو بیش‌تر به‌عنوان یک رمان‌نویس شناخته می‌شود، خیلی‌ها معتقدند که او به‌عنوان یک شاعر نقش به‌مراتب مهم‌تری را ایفا کرد. ویکتور هوگو عقیده داشت که شاعر دو وظیفه دارد:

* بازتاب دادن عواطف و احساسات جهانی به‌وسیله? آشکار ساختن احساسات خودش، و به‌هم پیوستن صدای نسل بشر، طبیعت، و تاریخ.
* آموزش دادن و راهنمایی کردن خواننده

هوگو در ?? مه ???? در پاریس درگذشت. آرامگاه وی در پانتئون نزدیک پارک لوگزامبورگ است.

 

دانلود کتاب

 

شعری کوتاه از او

نوشته ی ویکتور هوگو
مترجم : حسینقلی مستعان
تایپ از نرگس ( lailuma )
این قطعه را ویکتور هوگو بعد از مرگ دختر خود سروده است .

دانلود قطعه

 

دانلود کتاب تاریخ یک جنایت

 

نویسنده: ویکتور هوگو
مترجم: شاپور رزم آزما
ویکتور هوگو نویسنده نامدار فرانسوی در کتاب تاریخ یک جنایت در قالب داستان به بررسی اوضاع و احوال کشور فرانسه می پردازد. این اثر برگرفته از طبیعت و خلق و خوی یک نویسنده فرانسوی است که با در نظر گرفتن شرایط و اوضاع عجیب آن وقت کشور فرانسه کتاب تاریخ یک جنایت را می نگارد .
با این حال این اثر به خوبی می تواند بازتابی از خلقیات ویکتور هوگو باشد.

 

دانلود کتاب

 

دانلود کتاب کلود ولگرد

 

نویسنده : ویکتور هوگو

مترجم : محمد قاضی

چاپ دوم : 1387

تعداد صفحات : 176

ویکتور هوگو مهم‌ترین نویسنده رمانتیک جهان به حساب می‌آید. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به بینوایان، گوژپشت نتردام و مقدار زیادی مجموعه شعر اشاره کرد. وی هم‌چنین چندین نمایش‌نامه نوشته‌است.

هرچند که هوگو بیش‌تر به‌عنوان یک رمان‌نویس شناخته می‌شود، خیلی‌ها معتقدند که او به‌عنوان یک شاعر نقش به‌مراتب مهم‌تری را ایفا کرد. ویکتور هوگو عقیده داشت که شاعر دو وظیفه دارد:

•بازتاب دادن عواطف و احساسات جهانی به‌وسیله? آشکار ساختن احساسات خودش، و به‌هم پیوستن صدای نسل بشر، طبیعت، و تاریخ.
•آموزش دادن و راهنمایی کردن خواننده
هوگو در ?? مه ???? در پاریس درگذشت. آرامگاه وی در پانتئون نزدیک پارک لوگزامبورگ است.

 دانلود کتاب

منبع کتابناک

دانلود دیگر کتاب های او به زودی قرار می گیرد


90/4/30
2:45 صبح

دانلود کتابهای م.مودب پور 90/4/29

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، دانلود، بیوگرافی، مودب پور، دانلود کتابهای مودب پور

به نام او...

سلام دوستان امروز از دنیای فانتزی اومدم بیرون و کتابهای مودب پور و گذاشتم

امیدوارم خوشتون بیاد...

 

 

 

نام کتاب: شیرین

دانلود کتابهای مودب پور

 ناشر: فارسی کتاب

نویسنده: م.مؤدب پور

 زبان: فارسی قالب:pdf     صفحات: ???

حجم: ????

دانلود کتاب

 

 

 

نام کتاب: یلدا

یلدا

 ناشر: فارسی کتاب

نویسنده: نامعلوم

 زبان: فارسی قالب:pdf   صفحات: ???

حجم: ???? Mb

دانلود کتاب یلدا

 

 

نام کتاب: گندم

دانلود کتاب گندم

 

 ناشر: فارسی کتاب

 

 نویسنده: م. مؤدب پور

 

 زبان: فارسی

 قالب:pdf 

 صفحات: ???

 حجم: ???? Mb 

قسمت اول

قسمت دوم

 

 

نام کتاب: رکسانا

 ناشر: فارسی کتاب

 دانلود کتاب رکسانا 

 

 نویسنده: م. مؤدب پور

 

 زبان: فارسی

 قالب:pdf 

 صفحات: ???

 حجم:???مگابایت

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنچم

بخش ششم

بخش هفتم

 

 

 

نام کتاب: یاسمین

دانلود کتاب یاسمین

 ناشر: فارسی کتاب

 

 نویسنده: م. مؤدب پور

 

 

 زبان: فارسی

 قالب:pdf 

 صفحات: ???

 حجم: ???? Mb

 

دانلود کتاب یاسمین

 

 

 

 

نام کتاب: پریچر

دانلود کتاب پریچهر

 ناشر: فارسی کتاب

 

 نویسنده: م. مؤدب پور

 

 زبان: فارسی

 قالب:pdf

 صفحات: ???

 حجم: ???? Mb

 

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

بخش ششم

بخش هفتم

 

منبع:فارسی کتاب


90/4/30
2:45 صبح

vبیوگرافی م.مودب پور 290/4/29

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، بیوگرافی، مودب پور، بیوگرافی م.مدرب پور، آثار مودب پور

 

به نام او...

 

بیوگرافی م. مودب پور29/4/190

 

 

 

زادروز: ????

 

ملیت: ایرانی

 

نام‌های دیگر: سید مرتضی مودب پور

 

سال‌های فعالیت حدود: ???? تا کنون

 

آثار:

 

پریچهر، یلدا، شیرین، یاسمین، گندم، رکسانا

 

 

 

شخصیت ها، موقعیت ها، پیش آمد ها و در کل قالب اصلی آثار مودب پور مشابه و شاید بتوان گفت که هر اثر جدید کپی برداری از اثر قبلی است.

 

 

 

در اولین اثر یعنی پریچهر، راوی داستان(شخصیت اصلی)جوانی تحصیل کرده،دارای خلق و خویی طبیعی با شخصیتی جدی و از طبقه مرفه جامعه کنونی است.

 

 

 

همچنین نویسنده در اوایل داستان شخصیت دومی را با قالبی کمدی خلق می کند که از لحاظ موقعیت و فضای داستانی شرایط نسبتا" یکسان و مشابهی با شخصیت اصلی داستان دارد. نویسنده با بهره گرفتن از کاراکتر کمدی در داستان لحظات درام و غم انگیز را به شکلی متعادل و قابل تحمل جلوه می دهد و حتی در بخشهایی از این کاراکتر برای گریز از بن بستهای به وجود آمده در اثر شاخه به شاخه شدن و از دست دادن موضوع استفاده کرده.

 

 

 

دو شخصیت اصلی داستان با این خصوصیات که به آن اشاره شد در قالب دو دوست که رابطه فامیلی نیز با یکدیگر دارند در داستان ظاهر می شوند. رابطه دوستانه ای که آنها را در جریان داستان بسیار به هم شبیه و نزدیک ساخته.

 

 

 

نویسنده این دو شخصیت را قبل از وقوع حوادث و وقایعی قرار می دهد که در آینده ای نزدیک رخ خواهند داد.

 

 

 

در آغاز، داستان با ضرب آهنگ معمولی به مسائل حاشیه ای می پردازد تا اینکه سیل وقایع از راه می رسند و مسیر اصلی داستان مشخص می شود.

 

 

 

خط سیر داستان به صورت ماجرا های عاطفی و عاشقانه(که درون مایه اصلی تمام آثار نویسنده است) برای شخصیت های اصلی و فرعی شکل می گیرد تا جایی که برخورد اتفاقی شخصیت اصلی داستان با شخصیت محوری منجر به آشنایی می شود که این آشنایی باب تازه ای را می گشاید که همانا داستانی در دل داستان اصلی است.

 

 

 

این داستان خود شامل ماجرا ها و اتفاقاتی دیگری است، در فضایی متفاوت به صورت یک خاطره از گذشته ای دور که توسط شخصیت جدید بازگو می شود. بیشترین مانور فکری نویسنده هم بر روی همین کارکتر صورت می گیرد و نام داستان ها نیز از این شخصیت گرفته می شود. مانند پریچهر، یاسمین و... .

 

 

 

سپس دو ماجرا آمیخته با هم وبا فراز و نشیب های فراوان ادامه می یابند که در نهایت داستان با سرانجامی درام به پایان میرسد.

 

 

 

این مطالب ارائه دیدی کلی بود بر شخصیت ها و تا حدودی مسیر داستانی در رمان پریچهر.

 

 

 

اما بر استی اگر بخواهیم برای سه رمان دیگر اینچنین شرحی را بنویسیم در پایان کاری کاملا" مشابه را خواهیم داشت. زیرا همانطور که اشاره شد نویسنده در آثار بعدی خود با کپی برداری از ساختار شخصیتی و موضوعی رمان پریچهر، کاری مشابه را ارائه می دهد. در این رمانها شخصیت ها با همان اخلاق ها و منشها تنها با تغییر نام و جابجایی نقش ها حضور دارند.

 

 

 

شاید نویسنده با توجه به فروش نسبتا" خوب اثر اول خود در بازار رمان ایرانی سعی به ادامه مسیر خود بدون هیچ تغییر و با همان سبک و سیاق را داشته. زیرا زمانی که خوانده این نوع رمان به دنبال دومین اثر مودب پور رمان یاسمین را مطالعه می کند با محیط و چارچوبی مشابه اثر قبلی مواجه می شود که تمام ساختارها مجددا" در آن تکرار می شود.

 

 

 

اما در رمان یاسمین اینطور به نظر می رسد که نویسنده در این سبک داستان نویسی علی رقم تشابهات فراوان در حال طی مسیری تکاملی است .

 

 

 

فضاهایی طبیعی تر و نزدیک تر به واقعیت و همچنین وقایع نسبتا" معقول، برتری این اثر را بر داستان پریچهر ثابت می کند. می توان گفت نویسنده در این زمان به نقطه عطف داستان نویسی در سبک خود می رسد. و شاید هم همین دلایل باعث شد تا رمان یاسمین در بین پر فروش ترین رمان های ایرانی سال 80 قرار گیرد.

 

 

 

اما این روند تکاملی و پیشرفت چندان ادامه دار نیست. چنانکه در اثر سوم نویسنده یعنی شیرین شاهد اثری با قالب و ساختاری مشابه آثار قبل هستیم که فاقد نوآوری ها و جذابیت هایی است که یک اثر تکراری را تبدیل به اثری خواندی می کند.

 

 

 

شیرین داستانی است با همان شخصیت ها و موقعیت ها که این بار از دنیای واقعی پیرامون ما فاصله می گیرد و به مسائل ماوراءالطبیعه می پردازد. مسائلی که مودب پور در مقدمه کتاب به رویایی و غیر واقعی بودن آنها اعتراف کرده و غیر مستقیم اثر را صرفا" سرگرم کننده معرفی می کند.

 

 

 

اما نویسنده تا جایی در آمیختن مسائل حقیقی و تخیلی افراط می کند که داستان را رمز آمیز و خواننده را دچار سردرگمی می کند.

 

 

 

در نهایت داستان بدون هیچ حرفی برای گفتن در همان بعد تخیلی به پایان می رسد.

 

 

 

به طور کلی باید گفت هیچ یک از آثار بررسی شده در پی هدف یا روشن ساختن مسئله ای نیست. پرداختن به موضوعات کلیشه ای و بی هدف و تأکید بر آنها در سه رمان پیاپی دلیلی نمی تواند داشته باشد جز جلب بازار و برآورده کردن نظر خوانندگانی که از رمان انتظاری اینگونه دارند.

 

 

 

اما با توجه به استقبال کم خوانندگان از رمان شیرین بر خود نویسنده نیز این نکته آشکار شد که کش دار کردن بیهوده مجموعه چند داستان در صورتی که فاقد ارزش ها و خلاقیت ها باشند بی فایده بوده و منجر به شکست خواهد شد.

 

 

 

لذا این بار نویسنده در اثر آخر خود یعنی یلدا سعی می کند موضوعی مشخص و هدفدار را دنبال کرده و از ادامه دادن به داستانهایی که صرفا" جنبه سرگرمی دارند و در پایان نیز هیچ چیز نصیب خواننده نمی کنند پرهیز کند.

 

 

 

در رمان یلدا نویسنده داستان را به سمت پدیده ایدز سوق می دهد و با هدف مشخصی به طرح موضوع می پردازد.

 

 

 

به طور کلی یکی از توانایی های مودب پور قدرت برقراری ارتباط با مخاطب و بویژه نسل امروز است. نثر روان و عامیانه(قالب نثر تمام آثار نویسنده) که در داستان نویسی امروزی کمتر رواج دارد سبب شده تا خواننده نزدیکی بیشتری با داستان حس کند.

 

 

 

به دلیل اینکه راوی خود شخصیت اول داستان را بر عهده دارد، خود بخود خواننده نیز در هنگام مطالعه اثر، در قالب شخصیتی او قرار گرفته و حوادث و اتفاقاتی که برای این کارکتر روی می دهد خواننده را در برخورد مستقیم با ماجرا قرار می دهد.

 

 

 

به همین علت و با توجه به موضوع داستان(پدیده ایدز)با این لحن هشدار نسل امروز بهتر و دقیق تر در جریان مسئله قرار گرفته و به عمق فاجعه پی می برد.

 

 

 

همچنین از دیگر ویژگی های اثر می توان به مطرح کردن برخی ناهنجاری های اجتماعی توسط نویسنده اشاره کرد که به شکلی رک و بدون پرده به خوبی انجام گرفته است.

 

 

 

البته از این نکته هم نباید غافل شد که در موقعیت هایی خاص نویسنده در جدالی میان سنت و مدرنیسم قرار گرفته و نتوانسته آنگونه که باید با زمان و شرایط هماهنگ شود.

 

منابع

 

http://www.sokhan.com/show.asp?id=84054

 

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C_%D9%85%D8%A4%D8%AF%D8%A8%E2%80%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1

 

شرمنده اگه نقصی دیده می شه...

 


90/4/30
2:44 صبح

دانلود کتابهای استیون کینگ

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، های، استیون کینگ

به نام او

 

دانلود کتابهای استیون کینگ

 

عنوان اثرخواب هاروی

موضوعداستان کوتاه

نویسنده  :  استیون کینگ

مترجم     :   مژده دقیقی

فرمت      :  صفحه وب HTML

 

دریافت

 ممنون سروش جان!(عقده کرده بود تو گلوم خودم به خودم  گفتم)


   1   2   3   4      >