10 نکته از زندگی محمد اصفهانی -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




88/7/19
9:41 عصر

10 نکته از زندگی محمد اصفهانی

بدست سروش در دسته متن آهنگ، های، بیوگرافی، خواننده، ایرانی، آهنگ، رپ، موزیک

به نام او...

10 نکته از زندگی محمد اصفهانی


10 نکته از زندگی محمد اصفهانی
1- در 14 تیر ماه سال 1345 متولد شده، تنها فرزند خانواده است و در خانواده ای رشد کرده که شعر و آواز در خون و رگ آنها بوده است.
2- در کنکور سال 1366 رتبه 179 را به دست میاره و در ال 1377 دکترای پزشکی در طب عمومی را گرفت.
3- او ترانه معروف «نازنین» را به یکی از خوانندگان جوان پیشنهاد کرد ولی او گفت:«من نمی توانم این ترانه را اجرا کنم چون دختر ندارم!»
4- رها شایان ترانه «حیف نون» را علیه او خواند که مورد توجه قرار نگرت.
5- «فاصله» سومین آلبوم محمد اصفهانی تمامی رکوردهای فروش را در طول تاریخ موسیقی ایران شکست. به گفته کارشناسان موسیقی این آلبوم یکی از حرفه ای ترین آلبوم های موسیقی پاپ پس از انقلاب بود.
پس از آلبوم فاصله البومی که از نظر فروش تا مرز موفقیت آن آمد آلبوم «غریبه» با صدای فزیدون ود.
6- از معدود خوانندگانی است که در کنسرت هایش همواره از اساتیدش یاد می کند. او همیشه از زحمات فریدون شهبازیان، کامبیز روشن روان، محمدرضا شجریان و زنده یاد بابک بیات قدردانی می کند و آنها را عامل موفقیت این روزهایش می داند.
7- همیشه دوست داته تا ترانه های خاطره انگیز را بازخوانی کند. آلبوم های «تنها ماندم» و «هفت سین» حاصل بازخوانی ترانه های قدیمی و محلی ایران است.
8- به میهن و زادگاهش عشق میورزد. در آلبوم «برکت» ترانه هایش را به مردم زلزله زده م تقدیم کرد.
9- بابک بیات گفته بود که ترانه «آسیمه سر» را سال ها پیش ساخته بد، ولی هرگز خواننده ای را یدا نکرده بود تا بتواند ه خوبی آن را اجرا کند. تا اینکه محمد اصفهانی را پیدا کرد و مطمئن شد که برای این ترانه بهترین گزینه است.
10- علیرضا عصار، پدرام کشتکار، پویا نیک پور، محمد علی معلم، بابک بیات، همایون خرم و علیرضا کهن دیری از دوستان او بوده و هستند.
http://forum.pacyrus.com/showthread.php?t=14547منبع