زندگینامه مهرداد آسمانی -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




88/7/19
8:37 عصر

زندگینامه مهرداد آسمانی

بدست سروش در دسته متن آهنگ، های، بیوگرافی، خواننده، ایرانی، موزیک، آهنگ، رپ

به نام او...

زندگینامه مهرداد آسمانی


مهرداد آسمانی روز بیست و پنجم تیر ماه سال 1346 ایرانی در تهران به دنیا آمد . دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان فیروز کوهی گذراند و سپس به مدرسه ی راهنمایی تحصیلی هدف رفت و پس ازِ آن ، از دبیرستان هدف شماره ی 2 ، دیپلم علوم تجربی گرفت.
دوران سربازی مهرداد ، در جبهه های جنگ خون بار ایران و عراق گذشت.
علاقه به موسیقی به دوران کودکی وی بر می گردد و به دلیل همین علاقه ، در سال های تحصیل در مدرسه ، به فراگیری موسیقی و هم چنین تعلیم صدا پرداخت.
مهرداد در آغاز ، سه تار و بعد تار را نزد استاد داریوش صفوت موسس "انجمن حفظ و اشاعه ی موسیقی ایران" فرا گرفت و آوازها و گوشه های ایرانی را نزد آقای عسگری آموخت و پیانو و موسیقی پاپ را نزد آقای تارپینیان یاد گرفت و هم اینک نیز پیانو ، ساز اصلی این هنرمند است.
مهرداد در ایران کار هنری را با آواز خوانی شروع کرد و سپس به آهنگ سازی پرداخت . در زمینه ی اجرای ترانه ، دو اجرا از کارهای محمد صالح علا داشت که به محض پخش ، ممنوع الاجرا شد و به همراه آن ، صدایش نیز در ردیف قدغن ها قرار گرفت.
اولین آلبومش صدای خورشید نام دارد با ترانه های محمد صالح علا و آهنگ هایمهرداد آسمانی و تنظیم سعید شهرام که این آلبوم به دلیل برخی از ترانه های سیاسی اش ، به شکل مخفیانه در ایران ضبط شد.
مهرداد در سال 1992 میلادی به دلیل عدم وجود محیطی مناسب و آزاد برای کار هنری در ایران ، به امریکا مهاجرت کرد و آلبوم صدای خورشید که در ایران ضبط شده بود ، در امریکا منتشر شد.
در طول اقامت در امریکا علاوه بر آواز خوانی ، حدود سیصد آهنگ برای خود و آواز خوانان دیگر مقیم امریکا ساخت که بیش تر این آهنگ ها ، کارهای موفقی بودند.

مهرداد پس از آلبوم صدای خورشید که در سال 1992 توسط شرکت ترانه منتشر شد تا سال 2004 ، هشت آلبوم با صدای خود به دوست دارانش پیشکش کرد ، این آلبوم ها به ترتیب :
پوست شب( سال 1994 ) با ترانه های محمد صالح علا و مسعود امینی و آهنگ های حسن شماعی زاده ، محمد حیدری و مهرداد آسمانی. ( شرکت ترانه )
آنتیک( سال 1995 ) با ترانه های شهیار قنبری و ... و آهنگ های سیاوش قمیشی و مهرداد آسمانی و تنظیم آندرانیک. ( شرکت ترانه )
خاتون( سال 1996 ) با ترانه های همایون هوشیار نژاد و محمد صالح علا و آهنگ های مهرداد آسمانی و سیاوش قمیشی. ( شرکت ترانه )
عروسک( سال 1997 ) با ترانه های مسعود فردمنش ، محمد صالح علا و همایون هوشیار نژاد و آهنگ های مهرداد آسمانی. ( شرکت ترانه )
برگ گُل( سال 2000 ) با ترانه های مسعود امینی و همایون هوشیار نژاد و آهنگ های مهرداد آسمانی. ( شرکت کلتکس )
غزال( سال 2002 ) با ترانه های همایون هوشیار نژاد ، ژاکلین و مریم حیدر زاده و آهنگ های مهرداد آسمانی و یک آهنگ ( ماه ) از ژاکلین و تنظیم های کاظم عالمی . ( شرکت کلتکس )
جادوی عشق( سال 2003 ) با ترانه های زویا زاکاریان و آهنگ مهرداد آسمانی و تنظیم های منوچهر چشم آذر و مهرداد آسمانی . ( شرکت کلتکس )
عکس فوری( سال 2004 ) با ترانه های شهیار قنبری و آهنگ و تنظیم مهرداد آسمانی. ( شرکت کلتکس )
تغییر سبک کار هنری مهرداد در واقع با آلبوم جادوی عشق آغاز شد که با ترانه های زویا زاکاریان به قافله ی ترانه ی نوین ایران پیوست و با همکاری با شهیار قنبری در آلبوم عکس فوری ، این همراهی با ترانه ی نوین به اوج رسید. مهرداد در آلبوم عکس فوری اجرا کننده ی ترانه های بیدار و معترض شد و با سبک قبلی خود که به دلیل شرایط خاص هنری حاکم بر شهر لس انجلس به آن روی کرده بود فاصله ی بسیار زیادی گرفت.
مهرداد در طی چندین سال کار هنری ، در زمینه ی آهنگ سازی ، با بسیاری از آواز خوانان همکاری داشت از جمله : شهرام شب پره ، ستار ، مهستی ، منصور ، لیلا فروهر ، شهرام صولتی ، بهزاد ، نوش آفرین ، ناهید ، آرمان ، سوزان روشن ، دلارام ، فرخ ، شهره صولتی ، سامان و ...
نکته ی مهم و قابل ذکر در کار هنری مهرداد این که وی هنرمند ی ست که چه در مقام آهنگ ساز و چه در مقام آواز خوان ، خودش است و کسی را کپی نمی کند و این موضوع در روند کار هنری هر هنرمندی بسیار در خور اهمیت است که خودش باشد و ادای دیگری را در نیاورد ، اوریجینال بودن و پیدا کردن راه درست در مسیر کار هنری ، از فاکتورهای مهمی ست که هنرمند را در موفقیت و ماندگار شدن یاری می کند.

مهرداد ، همسر و یک فرزند پسر به نام مهرزاد دارد و با خانواده اش یعنی مادر ، خواهر ، همسر و فرزندش زندگی می کند.
منبع: http://forum.gigapars.com/showthread.php?s=43f7a937a1b2929880fa44df37e16685&t=5154&page=2