ویندوز ویستا به همراه سرویس پک یک Windows Vista Service Pack 1 -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




88/6/10
10:54 عصر

ویندوز ویستا به همراه سرویس پک یک Windows Vista Service Pack 1

بدست سروش در دسته ویندوز ویستا به همراه سرویس پک یک Windows Vista Service Pack 1

ویندوز ویستا به همراه سرویس پک یک Windows Vista Service Pack 1

 


منبع: P30download.com


ویندوز ویستا سیستم عاملی است که بر روی کامپیوتر های شخصی و همچنین روی کامپیوترهای رومیزی ، Loptop و tablet PC های خانگی و تجاری و مراکز رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد . قبل از رونمایی این سیستم عامل در ?? جولای ???? ، ویندوز ویستا با کدنام لانگهورن شناخته شده بود . توسعه آن در ? نوامبر ???? به اتمام رسید . این سیستم برای برای تولیدکنندگان نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر و طرف های تجاری سه ماه زود تر از آن عرضه گردید . در سی ام ژانویه ???? این سیستم عامل برای خرید و دانلود از سایت مایکروسافت برای عرضه عمومی منتشر شد . انتشار ویندوز ویستا ? سال بعد از انتشار سلف خود (ویندوز ایکس پی) صورت گرفت که فاصله ی زمانی نسبتاً طولانی بین عرضه این دو سیستم عامل از شرکت مایکروسافت بود .

ویندوز ویستا مشتمل بر صدها قابلیت جدید و بازپردازش شده می باشد که اغلب این قابلیت ها شامل بروزرسانی ظاهر گرافیکی کاربر (GUI) و استایل های بصری است که با نام Windows Aero شناخته می شود . قابلیت جستجوی بهبود یافته ، ابزار های ایجاد رسانه ها جدید مانند Windows DVD Maker ، و بازطراحی کامل قابلیت های شبکه ، صوت ، چاپ و زیر سیستم های تصویری ، از سایر قابلیت های آن می باشند . مضافا هدف ویستا افزایش سطح ارتباط بین دستگاهها در شبکه های خانگی بر اساس تکنولوژی Peer-to-Peer که منجر به تسهیل به اشتراک گذاردن داده های بین کامپیوتر ها و قطعات (Devices) می شود . ویندوز ویستا دربردارنده .net Framework نسخه 3.0 است که هدف آن تسهیل عمل توسعه برای نوشتن برنامه های کاربردی در مقایسه با API های سنتی ویندوز می باشد . هدف اولیه مایکروسافت از ویندوز ویستا ، ارتقا سطح امنیت در سیستم عامل ویندوز بوده است . یکی از انتقاد های کلی که بر ویندوز ایکس پی و اسلاف آن وارد بود ، آسیب پذیری امنیت در مقابل Malware ها ، ویروس ها و جریان های بافر بوده است . با اتکا بر این امر ، بیل گیتس مدیر مایکروسافت در اوایل سال ???? بر ایجاد امنیت در تمام جهات نرم افزار های توسعه داده شده در آن شرکت تاکید کرد. مایکروسافت امنیت ویندوز ایکس پی و 2003 را تا هنگام اتمام کار بر روی ویستا ، در اولویت قرار داد.

سرویس پک یک ویندوز ویستا
مایکروسافت هر از چند گاهی ، سرویس پک هایی را برای سیستم های عامل ویندوز خود به منظور رفع مشکلات و افزودن قابلیت ها انتشار می دهد. مایکروسافت در بیانیه و پیش نویسی که حدوداً در اواخر اوت ???? انتشار داد ، با جمال گسترده محتوی SP1 را تشریح کرده و طی آن سه بخش عمده در پروژه را اعلام نمود که شامل قابلیت اتکا و پایایی و اجزا ، تجربه اجرایی ، پشتیبانی استاندارد ها و سخت افزار های جدیدتر بود . یکی از بخش هایی که شایسته ذکر ویژه است ، اجرا می باشد که در تکمیل آن مقوله هایی چون عملیات کپی فایل ، Logging بر روی دامنه ( دامین ) کامپیوتر های متصل به هم و مرتبط ، تجزیه Java در Internet explorer ، مسیریابی فایل های مشترک در شبکه ، سامان دهی و اداره فایل های Zip در Windows Explorer و Windows Disk Defragment مطرح بوده است . مزید بر موارد فوق ، توانایی در انتخاب درایور های مشخص جهت انجام Defragment بازگنجانی گردیده است.

سرویس پک یک برای پاره ای جدید از استاندارد های سخت و نرم افزاری که مشخصاً عبارت‌اند از فایل سیستم ExFAT ، شبکه Wireless ( بدون سیم ) 802.11n ، IP نسخه ? روی اتصالات VPN و پروتکل Secure Socket Tunneling می باشند ، پشتیبانی ارائه می نمایند . نسخه به روزرسانی شده ای از Windows Installer در SP1 گنجانده شده است که پشتیبانی لازم را برای مالتی پکیج های تراکنشی ( بسته های چند تراکنشی ) فراهم می آورد . به عبارتی دیگر ظاهر کاربری ای که بسته Installer کوچک‌تری در اختیار دارد . در Installer ، سیستم ارشد تری پیاده و جاسازی می شود و فقط با توجه به محتوی Installer سیستم ارشد تر است که بسته Installer کوچک‌تر امکان ایجاد می یابد . بوت کردن سیستم ، با استفاده از ظاهر کاربری Firmware قابل تعمیم ، روی سیستم های X64 نیز تدارک دیده شده است . این قابلیت اصولا برای عرضه اولیه ویستا مقدر و منظور نشده بود ، لیکن در آن زمان بواسطه عدم وجود سخت افزار های سازگار ، چنین امری توام با تاخیر بوقوع پیوست.
در دو بخش از سرویس پک یک تغییراتی ناشی از تمایل و خواست فروشندگان نرم افزار اعمال و دیده شده است . جستجوی Desktop یکی از این تغییرات است که کاربران را قادر ساخته است که برنامه جستجوی پیش فرض Desktop را با اشکال دیگری متفاوت با برنامه جستجوی دسکتاپ مایکروسافت که در ویستا تعبیه گردیده است ، تغییر دهند . بدین ترتیب انواع دیگر و متفاوت برنامه های جستجوی دسکتاپ قارد خواهند بود بدون اختلال و شکاف در سرویس هایشان با سیستم عامل ارتباط داشته باشند . چنین تغییراتی بعلت ابراز شکایاتی از ناحیه گوگل مبنی بر اینکه وجود و حضور جستجوی دسکتاپ تعبیه شده در ویستا مانع بکارگیری جستجو دسکتاپ گوگل است ، بعمل آمد.


در ژوئن ???? گوگل اظهار داشت که تغییرات ارائه شده طی سرویس پک یک ، اقدامی در جهت درست بوده است لیکن اصلاح بیشتر تغییرات ضرورت دارد تا برای مشتریان دسترسی گسترده تری را به دیگر ارائه دهندگان جستجوی دسکتاپ فراهم آورد . بخش قابل ذکر دیگر مشتمل بر ارائه مجموعه ایی از API های جدید امنیتی برای بهره گیری از نرم افزار های ضد ویروس است که در حال حاضر به نحوه اجرایی پشتیبانی نشده و به Patch کردن کرنل و هسته متکی است .

به روزرسانی Direct 3D 10.1 نیز برای گنجانیده شدن در سیستم برنامه ریزی شده بود که ضمن آن تعدادی از قابلیت ها را که قبلا در سخت افزار مرتبط با Direct 3D 10.0 اختیاری بودند ، اینک اجباری می ساخت . بیانه و پیش نویس فوق الذکر همچنین متذکر بر این نکته است که سرویس پک یک حاوی هسته (Kernel) به روز آوری شده ای خواهد بود که با نسخه Windows Server 2008 روانه بازار خواهد گردید . پشتیبانی برای کنسول Group Policy Management برچیده و حذف گردیده و مقرر است که هم‌زمان با انتشار سرویس پک ، جایگزین آن منتشر گردد . طی یک آنالیز جامع و مفصل از جزئیات نسخه آزمایشی سرویس پک یک ویستا که توسط مجله APCmag.com انجام شد ، تغییرات بعمل آمده روی Vista code base و registry مورد بررسی قرار گرفت . این آنالیز حاکی از نصب چند صد پکیج روی نسخه بتا بود که بیشتر معطوف به قابلیت های Back-end در مقایسه با کارکردهای Front-end بودند . خبرنگار این مجله همچنین افزایش شگرفی را در اجرا و در قیاس نسخه اولیه ویستا شاهد بوده است .

تغییرات عمده صورت گرفته در سرویس پک یک ویندوز ویستا:
- رفع بیش از یک صد ایراد جزئی و اساسی ویندوز ویستا
- افزایش کارایی و قابل اعتماد بودن
- سازگاری بیشتر با قطعات سخت افزاری و نرم افزار های کاربردی
- افزایش قدرت امنیتی - Security ویندوز ویستا
- افزایش 50 درصدی کپی و یا جابجاکردن فایلها مخصوصاً در محیط شبکه
- افزایش سرعت ویندوز در بارگذاری Boot ویندوز، Log Off و Login همچنین Shut Down
- بهبود در جاوا اسکریپت اینترنت اکسپلورر و
- بهبود در عملکرد نرم افزار Windows Disk Defragmenter
- سازگاری کامل با تکنولوژی های جدید exFAT ، شبکه بی سیم، IPv6 در شبکه های بی سیم و فن آوری Secure Socket Tunneling Protocol و بسیاری فن آوری های دیگر ....
- تغییرات بسیار در قابلیت جستجو و Search ویندوز ملقب به Desktop Search
- قابلیت های گرافیکی بهتر به دلیل تغییرات و بهبود در DirectX
- و ...

اطلاعات بیشتر ...
پسورد: www.p30download.com

دانلود - سرویس پک 1 ویندوز ویستا - 32 بیتی - 434 مگابایت - سرور مایکروسافت
دانلود - سرویس پک 1 ویندوز ویستا - 64 بیتی - 726 مگابایت - سرور مایکروسافت

دانلود - ویندوز ویستا سرویس پک 1 - 32 بیتی - 2.87 گیگابایت - سرور راپید شیر
دانلود - ویندوز ویستا سرویس پک 1 - 64 بیتی - 3.66 گیگابایت - سرور راپید شیر

سایت سازنده
لینک منبع