بازیگر نقش \استیو جابز\ کیست + عکس -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




90/8/30
9:12 عصر

بازیگر نقش \استیو جابز\ کیست + عکس

بدست سروش در دسته اپل، استیو جابز، apple، اخبار آی تی، فیلم استیو جابز

بازیگر نقش "استیو جابز" کیست + عکس

 

«جورج کلونی» بیشترین شانس را برای ایفای نقش استیو جابز در فیلم زندگی او دارد.

 


ایسنا: «جورج کلونی»، بازیگر سرشناس هالیوود به احتمال زیاد نقش «استیو جابز»، بنیانگذار شرکت "اپل" را در فیلم زندگی او بازی خواهد کرد.
               
پس از درگذشت «استیو جابز»، از بنیانگذاران شرکت "اپل" در ماه گذشته، کمپانی فیلم سونی حق ساخت فیلمی براساس زندگی این نابغه دنیای تکنولوژی را خریداری کرد.

«آرون سورکین» که با نگارش فیلم‌نامه «شبکه اجتماعی» برنده جایزه اسکار شد، فیلم‌نامه این پروژه را بر اساس کتاب شرح‌حال استیو جابز نوشته «والتر ایساکسون» خواهد نوشت.

استیو جابز

به گزارش دیجیتال اسپای، «جورج کلونی» بیشترین شانس را برای ایفای نقش استیو جابز در فیلم زندگی او دارد.

کلونی 50 ساله با فیلم «عید مارس» که در افتتاحیه جشنواره ونیز امسال اکران جهانی شد، از کاندیدای جدی جوایز اسکار امسال محسوب می‌شود که علاوه‌بر کارگردانی این فیلم، در مقابل دوربین هم به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم زندگی سیاسی سخنگوی مطبوعاتی یک کاندیدای انتخاباتی را به تصویر می‌کشد که در جریان رقابت‌های انتخاباتی با خیانت‌ها و حقه‌های انتخاباتی این کاندید مواجه می‌شود و به همین دلیل درگیر اتفاقاتی ناخواسته می‌شود.

کلونی وی در خانواده‌ای معروف در زمینه تجارت و هنر به دنیا آمد. پدرش، نیک کلونی، مجری رادیو و تلویزیون بود.

خانواده جورج از کاتولیک‌های بسیار متعصب بودند و همه مسائل و احکام دین خود را رعایت می‌کردند و جورج در چنین خانواده‌ای پرورش یافت.

دوران دبستان و دبیرستان خود را در لکسینگتون گذراند و برای تحصیلات دانشگاهی به شمال کنتاکی رفت، او علاقه زیادی به درس و تحصیل نداشت و همیشه بهانه‌ای می‌آورد تا بار مسوولیت درس خواندن فرار کند.

در کلاس‌های دانشگاهی خود شرکت نمی‌کرد. علاقه او به کار در خرید و فروش اجناس و کالاها را در آنجا بگذراند و خرید و فروش که البته به کار در رادیو و تلویزیون نیز گرایش داشت.

پس از پایان تحصیلات توسط پدرش به کار گویندگی در تلویزیون مشغول شد که اولین کارش محسوب می‌شد در همان زمان پسرخاله‌اش میکل فریر به لکسینگتون آمده بود تا در آنجا فیلم کوتاهی درباره اسب‌های مسابقه‌ای تهیه کند، به جورج هم نقش کوچکی داد.

به این ترتیب جورج وارد عرصه بازیگری شد و با ایفای نقش هر چند کوچش استعداد خود را در این زمینه نشان داد. از سویی دیگر با کار در تلویزیون توانست راه خود را در رشته بازیگری باز کند و اولین نقش خود را در سریال تلویزیونی اتاق اورژانس که ازبرنامه‌های پربیننده تلویزیون آمریکا بود اجراکرد و مورد توجه همگان قرار گرفت.

وی در سال 1982 راهی لس آنجلس شد اما یک سال بیکار بود. اولین کار رسمی او در لس آنجلس، کار در شرکت تجاری ژاپنی پاناسونیک بود.

در سال 1984 جورج کار سینما را با اجرای نقشی کم اهمیت در فیلمی بازی کرد که حتی به مرحله پخش نرسید اما توجه تهیه کنندگان را به خود جلب کرد.

او دلسرد نشد بلکه به بازی در فیلم های سینمایی علاقمند شده بود و احساس می کرد اگر پا در این عرصه بگذارد به موفقیت دست می یابد او با قیافه‌ای جدی، مصمم و خوش تیپی که داشت نظر کارگردانان را به خود جلب کرد.

جورج از اینکه توانسته بود راهی به سینما پیدا کند، بسیار خوشحال بود. بازی او در فیلم‌های «یک روز خوب با خارج از دید» در کنار جنیفر لوپز در سال 1998، «از طلوع تا غروب»، «ای برادر کجایی و طوفان کامل» که اکثر موضوع‌شان درباره دزدی و پلیسی بود او را به بالاترین درجات موفقیت و شهرت رساند.

وی در سال 2006 با فیلم «سیریانا» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد و با فیلم «شب بخیر و موفق باشید» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی بود.