بیوگرافی جی.کی. رولینگ -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




90/4/30
2:32 صبح

بیوگرافی جی.کی. رولینگ

بدست سروش در دسته دانلود کتاب، بیوگرافی، زندگی نامه، نویسنده، کتاب، کتاب الکترونیکی

به نام او...

جی.کی. رولینگ

 

جوآن کتلین رولینگ‌ (?? ژوئیه ???? -) که بیشتر با نام جـِی. کـِی رولینگ شناخته شده‌است نویسنده سری کتاب‌های داستان هری پاتر به زبان انگلیسی است. کتاب‌های هری پاتر شهرت جهانی پیدا کرد و جوایز بسیاری را به خود اختصاص داد. هری پاتر به ?? زبان و به طور تقریبی در ??? میلیون نسخه منتشر شده‌است. کتاب‌های افسانه‌ای هری پاتر از پرفروشترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند. در سال ???? sunday times rich list میزان ثروت رولینگ را به ??? میلیون پوند (???? بیلیون) دلار تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده ?? جدول قرار داد. فوربز (Forbes) رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ???? معرفی کرد. او در حال حاضر فعالیت‌های انساندوستی و خیرخواهانه بسیاری را به عهده گرفته و پشتیبانی می‌کند.

 

 

نام

 

علیرغم اینکه او با نام مستعار جی.کی رولینگ کتاب‌هایش را امضا می‌نماید ولی او هیچگاه نام وسط (middle name)نداشته‌است. هنگامی که اولین کتاب هری پاتر را نوشت آن را با نام «جوان رولینگ» امضا کرد. ناشر کتاب هری پاتر بلومزبری (bloomsbury) قبل از انتشار آن با در نظر گرفتن این مطلب که خوانندگان کتاب پسران جوان می‌باشند و ممکن است کتابی را که نویسنده اش زن باشد را نخرند، به رولینگ پیشنهاد کرد بجای استفاده از نام واقعی اش کتاب را با دو مخفف امضا نماید. از آنجاییکه وی مانند سایرین نام وسط (middle name) نداشت. مخفف «کی»(k) برای نام کاتلیین را بعنوان دومین مخفف انتخاب نمود. این نام مربوط به مادر بزرگ پدریش بود. رولینگ بعد از ازدواجش نامش جوان مورای بود. او می‌گوید در دوران جوانیش هیچگاه کسی وی راً جوان«خطاب نمی‌کرده مگر اینکه از دست وی عصبانی بوده باشد و همه او را»جو" می‌نامند

 

 

زندگی

 

رولینگ در سال ???? در شهر ییت نزدیک بریستول انگلستان چشم به جهان گشود. او در رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر انگلستان به تحصیل پرداخت‌. رولینگ درسال ???? هنگامی که در انتظار یک قطار که تأخیر داشت، بود، ایده‌ی هری پاتر و مدرسه‌ی جادوگری در ذهنش شکل گرفت و سه سال بعد در زمانی که از همسر روزنامه‌نگار پرتغالی‌اش جدا شده و در حالی که همراه دخترش ـ جسیکا ـ که حاصل ازدواج نافرجامش بود، در ادینبورگ اقامت گزید و در یک بحران شدید روحی، مادی شروع به نوشتن اولین کتابش نمود و پس از دو سال و یازده ماه کار پیوسته، رولینگ دست‌نوشته‌هایش را برای دفتر انتشاراتی بلومزبری فرستاد و در این‌جا بود که درهای خوشبختی به روی او باز شد.

 

رولینگ در ?? ژوئیه ???? (?? تیر ????) هفت گانه? هری پاتر را به اتمام رسانید. او همچنین سه کتاب به نام‌های کوییدیچ در گذر زمان ، جانوران جادویی و زیستگاه آن‌ها و داستان های بیدل نقال نوشته‌است.

 

وی اکنون با درآمد سالانه ?? میلیون پوند، پردرآمدترین نویسنده تاریخ جهان شناخته شده‌است.

 

منبع:ویکی پدیای فارسی