نقد بازی حی تی آ 4 آی وی GTA IV -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




88/7/20
7:9 عصر

نقد بازی حی تی آ 4 آی وی GTA IV

بدست سروش در دسته تقد، بازی، کد تقلب، چیت، ترینر

به نام او...

در این پست میخوام نقدی تقریبا کامل از بازی GTA IV بزارم این بازی واقعا محشره اما سیستمی که میخواد و ... یه مشکلاتی برای بعضی کاربران ایجاد میکنه که در ادامه توضیح می دیم .


مشکل با کارتهای گرافیکی


- مشکل اجرای بازیGTA IV با کارت های گرافیکی ATI

همانطور که می دانید GTA 4 رسما از سوی راک استار منتشر شده است. اما ظاهرا مشکلاتی هم این بازی با کارتهای شرکت ATI داشته است که گزارشات زیادی هم از این مشکلات در سراسر نت منعکس شده. PCGH این بازی را تست کرده و ظاهرا سقوط ناگهانی آن را نیز اعلام کرده است.

این بازی با هیچ کدام از کارتهای HD 4870 و HD 4850 اجرا نشده است وحتی کارتهای HD 3870 or HD 3850 نیز این بازی را انکار کرده اند. البته هنوز تست کامل این بازی انجام نشده است و این چهار گرافیک روی سیستم X48 و Vista x64 and the Catalyst 8.11 WHQL تست شده. و ظاهرا بعد از خوش آمدگویی اولیه بازی ناگهان بازی قطع میشود.

البته ممکنه این بازی با سیستم های دیگه اجرا بشه مثلا با operating system, graphics card, driver, motherboard جدیدتر. ولی تستی که انجام شده از اجرا نشدن این بازی روی کارتهای ای تی آی خبر می دهد. البته امید است با یک درایور جدید و یا یک هات فیکس برای این بازی و کارتها این مشکل رفع شود.


سیستم بازی

[left]Minimum System Requirements
* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
* Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
* Memory: 1.5GB
* 16GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Recommended System Requirements
* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
* Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
* Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
* 18 GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870[/left]

باید خاطر نشان کرد که نسخه ی PC بازی GTA IV از لحاظ گرافیکی دارای Draw Distance بهتر، رزولوشن بالاتر (حداکثر تا سقف 2560x1600 پیکسل) و بافت (texture) های با کیفیت تری نسبت به نسخه ی کنسول می باشد و همچنین مراحل بیشتر، توانایی ضبط گیم پلی بازی تا 60 ثانیه و قابلیت ویرایش آن، وجود فـــــیـــلتـرهای مختلف و متعدد در قسمت Multiplayer برای یافتن سرور دلخواه از دیگر ویژگی های منحصر به فرد نسخه ی PC این بازی است. ضمن اینکه پشتیبانی این بازی از Games for Windows LIVE سبب می شود نسخه ی PC هم دارای Achievement، سیستم anti-cheat، لیست دوستان و مواردی دیگر از این دست باشد.
 لینک منبع : Games Land


مقایسه تصویری


کاراکتر ها

 


SA

IV

شهروندان

 


SA

IV

شهر

 


SA

IV

آسیب دیدن

 


SA

IV

پلیس

 


SA

IV

خودروی پلیس

 


SA

IV

خودروی تاکسی

 


SA

IV

ولگرد ها

 


SA

IV

لینک منبع لینک منبع : Hosseincode.BLOGFA.COM

 


نمره،گیم پلی و...

شاید این سوال برای خیلی از شما ایجاد شده که چرا اسم بازی GTA 4 می باشد.دلیل ان این است که اگر دقت کرده باشید نسخه ی سوم بازی GTA با شماره ی دوم ان تفاوت بسیار زیادی داشته است.ولی طبق گفته ی سازندگان، سری های VICE CITY ,SAN ANDREAS تفاوت چندانی با شماره ی سوم بازی نداشته است. ولی در نسخه ی جدید به خاطر تفاوت بسیار زیادی که نسبت به نسخه ی سوم دارد،نام ان را GTA 4 نامیده اند.

کنترل بازی (نمره:10/10)

در سری های گذشته ی GTA نیز کنترل بازی بسیار خوب بوده است ولی در این بازی کنترل نسبت به قبل پیشرفت بسیار خوبی داشته است.مثلا وقتی با اسلحه ای می خواهید بر روی فرد نشانه بگیرید با زدن یک دکمه ،بازی این کار را برای شما انجام می دهد و شما هیچ مشکلی در این رابطه ندارید.کنترل انواع وسایل نقلیه نظیر موتورسیکلت،اتومبیل،هلی کوپتر به خوبی طراحی شده و علاوه بر این هیچ وقت دوربین مزاحمی در بازی وجود ندارد که شما را برنجاند.سیستم تیراندازی از داخل ماشین نیز بسیار عالی کار شده و با نشانه گرفتن می توانید دقیقا فرد مورد نظر را مورد شلیک قرار دهید.

گیم پلی

بازی بسیار سریع و روان اجرا می شود و افت فریم ریت در بازی دیده نمی شود.شما مانند گذشته در شهر به طور کامل ازاد هستید ولی این دفعه در شهر نیویورک که اسم ان در بازی LIBERTY CITY می باشد.مسئولان سازنده بازی تمام تلاش خود را کرده که محیط بازی مثل خود نیویورک باشد و به غیر چندین ساختمان کوتاه تمامی خیابانها،برج ها ،پل هاو... به طور کامل عین شهر نیویورک می باشد.کافی است نقشه ی بازی را با نقشه ی نیویورک مقایسه کنید تا بفهمید که هر دو عین هم می باشند.شما اگر می خواهید مسافت طولانی را بپیمایید و حوصله ی رانندگی هم ندارید می توانید با سوت زدن و صدا زدن تاکسی سوار ماشین او شده به نقطه ی مورد نظر بروید.

تفریحات (10/10)

در این سری تفریحات به صورت دقیق کار شده به طوری که تقریبا نقصی در انها دیده نمی شود.بولینگ و دارت و COMEDY CLUB،تلویزیون،اینترنت از جمله تفریحاتی هستند که به بازی افزوده شده است.

مثلا اگر در خونتون حوصله ی شما سررفت می توانید به تماشای تلویزیون بپردازید که دارای برنامه های گوناگونی می باشد و یا به وسیله ی لپ تاب خودتان به اینترنت بروید.لازم به ذکر است که این سایت ها وجود خارجی ندارند و خود اینترنتی جدا دارد و سایت های مخصوص خود را دارد.تعداد سایت های موجود زیاد است و هر سایتی در مورد مطلب خاصی مطالب جالبی دارد ولی استفاده اصلی شما از اینترنت برای چک کردن EMAIL می باشد که از طرف افراد مختلف می باشد.

اگر در بازی حوصله ی انجام کاری را ندارید می توانید با دوستان خود به جاهای مختلفی نظیر BAR بروید و مست بیرون بیایید و تلو تلو بخورید!و.....

داستان (9/10)

شما در بازی در نقش فردی به نام niko belik هستید که به دعوت پسر عموی خود با یک کشتی به نیویورک می ایید.در ابتدا پسر عمو (roman) شما را به کارهای مثبت به غیر از در گیری برای پول در اوردن دعوت می کند ولی ما به مرور وارد گروههای مافیایی شهر نیویورک می شویم و عموی خود را به قتل می رسانیم.بعد از ان با فردی به نام packie بانک را می زنیم و به پول درست و حسابی می رسیم.نکته ی جالب در مورد داستان اینه که گاهی شما حق انتخاب دارید که چه کسی را بکشید و متناسب با کسی که خواهید کشت مراحل بعدی نیز تغییر می کند وبه همین دلیل است که بازی به دو صورت متفاوت به پایان می رسد.توضیحات بیشتری در مورد داستان نمی دهم تا کامل اشکار نشود.

گرافیک (10/10)

شاید به جرات گفت که این بازی از نظر گرافیک واقعا فوق العاده می باشد.برای مثال به غیر از بازی alone in the dark در هیچ بازی اتش به زیبایی اتش gta iv نمی توان یافت.هرپدیده به صورت کامل بررویش کار شده است و بافت ها بی نظیر هستند.

نورپردازی این بازی را واقعا در هیچ بازی نمی توانید مشاهده کنید.برای مثال در عصر، نور خورشید به صورت قرمز-زرد می باشد .سایه گذاری محشر است و سنگ تمام گذاشته.چون وجود سایه هر جسمی در اب زیبایی اب بازی را هم دو چندان می کند!واقعا عجب بازی ساخته اند!!!


یکی از نواوری های اصلی و ویژه ی GTA داشتن موبایل در بازی است که به وسیله ی ان کارهای گوناگونی می شود انجام داد.در انجام بسیاری از ماموریت ها باید از موبایل استفاده شود ولی نه مانند سری های قبلی بازی که فقط فردی تلفن می کرد و ما جواب می دادیم بلکه این دفعه می توانیم به افرادمختلف به ویژه دوستان تلفن بزنیم و با انها قرار ملاقات بگذاریم.با رفتن به اینترنت می توانیم تن های مختلن ،تم های مختلف را برای گوشی خود خریداری نمایید.

علاوه براین می توانید با ان عکس بگیرید و به دوستان خود بفرستید.ولی پیامک نمی توانید به دوستان بزنید و فقط می توانید ان را دریافت کنید.

موارد بسیاری است که به دلیل کمبود وقت مطرح نکردم ولی مسائل اصلی را سعی کردم به خوبی نقد کنم.

در کل این یک اثر جاودانه است و دارندگان PS3-XBOX 360حتما باید ان را تجربه کنند .
لینک منبعمنبع : بزرگترین سایت تخصصی بازی در ایران

 

http://amodarya.blogfa.com/post-1176.aspx